Jump to content

Aq151, får ikke bensin gjennom forgasseren når jeg pumper med gass-spaken

OPALNES

Recommended Posts

OPALNES skrev for 2 timer siden:

Har problem med ene forgasseren på min AQ 151. Får ikke bensin gjennom forgasseren når jeg pumper med gass-spaken. Hva kan være problemet?

Når du pumper med gassen så får du bensin ut i venturi via akselerasjon pumpa i forgasseren.

Mest trolig trenger du ett overhaling sett til denne da gummien kan ryke eller ha blitt hard slik att bensinen lekker forbi stemplet.
Er relativt grove mål som bensinen skal gå igjennom i akselerasjons systemet til å være forgasser men det kan ha godt tett også.
uansett så må den forgasseren av motoren og tas opp

Nå aner jeg ikke nivået ditt men det er ikke det att chock spjeldet er stengt slik att du ikke ser bensinen sprute inn i venturi?

https://snl.no/akselerasjonspumpe

Har ikke vært startet på nesten ett år, og har hatt problem med forgasserne tidligere. Har bestilt nytt servicekit til begge forgasserne, og tenker nok det samme som dere at membranen i pumpa er dårlig. Forgasserne har vært demontert i vinter, og ble ikke merket. Tror likevel at de er plassert der de stod tidligere. Når jeg prøvde å starte uten hell nå, etter bytte av tannreim, merket jeg at det sprutet bensin bare i den bakerste forgasseren.

Takker for gode tips.

@pipe 44PAI som står på AQ151 har ikke choke, for å få den i gang er det priming med akspumpe som er metoden. Men den burde fyre på to sylindre i det minste og hoste igang med litt om og men.

Den motoren, ihvertfall når den er sliten, er ikke kone- og barnevennlig. 

Når det er sagt, akspumpa kan også ikke virke fordi den forgasseren ikke har bensin i flottørkammeret i det hele tatt fordi nåleventilen henger. Og da er det ikke bare å få den i gang som blir kranglete. 

Det stemmer, den tar etter det når jeg kvinner og fiser litt i eksosen. Har bytter tannreim, så tenning er bare stilt inn etter tenningsnerker. Jeg overhaler begge forgasserne og prøver igjen. Har også sjekket gnist

på sylinder 1 og pluggen er helt tørr selv etter en del kinning. Noe mere jeg bør sjekke?

subwoofer skrev for 22 timer siden:

akspumpa kan også ikke virke fordi den forgasseren ikke har bensin i flottørkammeret i det hele tatt fordi nåleventilen henger.

Det ville jeg sjekket ved å tappe begge flotørkamrene og sjekke om det kommer ut like mye bensin.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...