Jump to content

Bavaria 32 Sport. Kommer vann inn fra luftekanalene i motorrommet

Bellil

Recommended Posts

Hvorfor kommer det vann inn gjennom ventilasjonsslangene i motorrommet?

har ikke veldig lyst til å demontere ute ifra før jeg har en plan på hva jeg skal gjøre der

PS! Ja ledningsnettet er under revisjon

IMG_6475.jpeg.03b748dffcae01439bd2d130c67833d0.jpeg

IMG_6476.jpeg.c81e230b15b2b5e15b9a4bfbfee673bc.jpeg

IMG_6477.jpeg.00450ee4c974afd94642c4d8cb4c9138.jpeg

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Har du teak-dekk?

I såfall har jeg førsteklasse ferskt tips til lekkasjen. Hadde det selv i min 35sport. Etter feilsøking viser det seg at teakfugen nærmest kahytten hadde sprukket opp nesten helt akter. Da kommer det vann ned imellom ved skroget og vannet renner da inn i luftekanalen innvendig. Jeg tettet etpar steder der. 

Fordi den kassen (og stussen til det røret du har laget) har en oppkant.

når det regner så legger det seg vann der og det blir liggende.

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Windy37GM skrev for 18 timer siden:

Fordi den kassen (og stussen til det røret du har laget) har en oppkant.

når det regner så legger det seg vann der og det blir liggende.

mvh

Windy37GM

Den skjønte jeg ikke. Jeg ville trodd at det i gjennomføringen i skroget mangler en oppkant (på oversiden) og dermed kan vannet renne ned gjennom luftingen. Det er litt knot å sku av delen på oversiden av skroget.

Mulig jeg kan skru av kanalen i gjennomføringen og kjenne etter. Kom på det nå. Det hjelper å spørre folk som kan ting.

Det skjer neppe på denne siden av helgen dessverre.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bellil skrev 1 time siden:

Den skjønte jeg ikke. Jeg ville trodd at det i gjennomføringen i skroget mangler en oppkant (på oversiden) og dermed kan vannet renne ned gjennom luftingen. Det er litt knot å sku av delen på oversiden av skroget. Mulig jeg kan skru av kanalen i gjennomføringen og kjenne etter. Kom på det nå. Det hjelper å spørre folk som kan ting.Det skjer neppe på denne siden av helgen dessverre.

Det var en kompis av meg som fant ut dette på sin 2005/2006 modell. kanskje det er forskjellige utgaver opp igjennom årene?

Kan det være slik at konstruksjonen er slik at de har borret et hull, tredd inn ei hylse og brukt sika? det er lettere produksjonsteknisk enn å støpe en stuss :-)

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det samme stedet jeg tettet nylig,  bare at jeg har Teak, så det var Teak-fugen som var sprekt. Etter dette ble det bra hos meg. Har tro på dette som blit dagt her er et godt tips. Vann som renner inn i skjøten går inn i mellomrommet mellom skroget, ned mot inntaket luftekanal og så inn i luftekanal. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...