Jump to content

2011 Evinrude 90 E-Tec. Kaldstart problem

AOR80

Recommended Posts

Hei,

Jeg sliter litt med min 90hk Etec ved kaldstart. Må bruke startgass hver gand for å få den til å starte, etter først start kan jeg stoppe og starte uten problem. 

Dette er et problem som har blitt gradvis verre. Den drar sakte rundt når den er kald, når motoren er varm drar den mye raskere rundt og starter med en gang. Båten var på service høsten 2024. Har prøvd med ekstra batteri, men blir ikke bedre, drar like sakte rundt ved kaldstart.

-Batteriet er 3 år.

-Relee byttet for et år siden.

-Plugger byttet for en uke siden uten at dette forbedret noe.

-Har koblet forbi hovedbryter for å utelukke denne. 

-Starter byttet for 3 år siden.

Min hovedmistenkt er batteriet, men vil bare høre om noen her inne har en annen "mistenkt" i denne saken :)

Vet ikke om det er samme utfordringen, men jeg slet en del med min 2006 135 DI. Måtte kjøre starteren lenge før start når den var kald / hadde stått en stund. Etter hvert begynte jeg å mistenke bensintilførselen, da det hjalp å pumpe mye med blæra på slangen. Da jeg opplevde mye trøbbel med de blærene valgte jeg å montere en ekstern fødepumpe med gjennomstrømnings-funksjon. Nå kjører jeg denne pumpa i noen sekunder før kaldstart, og motoren fyrer umiddelbart....

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...