Jump to content

Batteri trøbbel etter montering av Victron Smart Battery Sense

-morten-

Recommended Posts

Hei var strålende fornøyd etter å ha montert Victron batteri sence i dag! Begge batteriene kom opp på displayet og appen var lett å finne ut av! Begge sensorne kom opp med en gang og det var bare å connecte dem.

skulle sekke nivåene når motor går, men den starta ikke! Det var jo velldig mange småledninger på klemmene og crossover mellom start og forbruk. Startbatteriet er nytt ov viser 12,98 på hvilespenning. Forbrukkdbatteriet viser 12,95. Det kneppet bare når jeg trykket på startknapp!

noen som har tips? Dårlig kontakt? Brudd i noen av de smålednnngene? Jeg har null peiling på strøm og skjønner ingenting av det! ☺️

IMG_9124.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Høres ut som en dårlig kobling mellom startbatt og starter. Kan være så enkelt som løs- eller korrodert batteriklemme, men kan også være i en sikring eller i koblingen på starter. Ganske lett å følge de grove mellom starter og batt og sjekke alle koblinger.

32 minutes ago, Big Horn said:

Høres ut som en dårlig kobling mellom startbatt og starter. Kan være så enkelt som løs- eller korrodert batteriklemme, men kan også være i en sikring eller i koblingen på starter. Ganske lett å følge de grove mellom starter og batt og sjekke alle koblinger.

Ja får ta en runde å gå over! Var litt bølger i havna så ble litt kvalm av å ligge i lasterommet! Får gå ned igjen når det stillner

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Skrudde opp alt igjen renset litt og tigthet igjen, motor startet, så var forhåpentligvis bare dårlig kontakt en plass!

begge batterien viser lading på 14,4 når motor går! 👍 ble litt letta nå!☺️ 

IMG_9126.jpeg

Bare spenning og temp på disse ja. Var det jeg var ute etter. Ble skeptisk i sommer da det ene batteriet koka.

Jeg har tilsvarende sensor. Har koplet de 3 stk á Victron 30A laderne til Lithium banken til denne samt solcellepanelene. 

Den styrer lading on/off ift temperatur og hvor fort den øker osv slik at ikke Lithiumbatteriene lades når de ikke bør lades. Synes at det virker som en kjekk sikkerhetsfunksjon i tillegg til batterienes BMS.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...