Jump to content

Båt til kombinasjon av fisketurer, familie og jakt

amatørpåsjø

Recommended Posts

Jeg vil gjerne ha anbefaling til en båt som dekke mine behov best mulig. Jeg er veldig klar at alt av båt blir et kompromis. Jeg ser for meg følgende bruk

- fisketurer i fjorden 50%

- fisketur på 'havet' 20 % mest på finværsdager, men båten skal kunne bruke i litt dønninger

- familieturer, her er det viktig at alle 4 kan sitte bak vindskjerm eller inne 20% 

- jaktturer der en går i land på holmer 10%

- Jeg vil kunne ha marsfart på over 30 knopp.

- Jeg tåler ikke båtpuss med rubbing og polering. Jeg vil ha noe som bare trenger et vask med høytrykkspyler av og til. 

- gjerne mindre en 5 år gammel. Budsjett på 500 til 700 k. 

Finnes det en båt som kan passe bra til meg? Noen som har tips?

Jeg ville også anbefalt aluminium. Jeg hadde noe av de samme kravene til båt som deg, og kjøpte en Arronet 18 m/ 100HK utenbordsmotor i dag. Den dekker de aller fleste av dine behov, kanskje med unntak av marsjfart over 30 knop. Det ideell ville kanskje vært en Ockelbo 21 Cab med 175 eller 200 HK utenbordsmotor, men disse er sjeldne og vanskelig å få til under 700k. Men denne kan kanskje prutes ned litt? 

Takk for svar, er det risiko med å kjøpe brukte aluminiumsbåter? Da tenker jeg først å fremst på irring, at båten har vært uten anode. Kan det sjekkes? Har vi erfaring på levetid til aluminiumsbåter i forhold til utmatting? Eller er det ikke en greie?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...