H80 Startet 17.April Link til dette innlegget Startet 17.April Hei, Jeg er en gammel seiler. Nå er jeg båtløs og har en niese på 13 år. Jeg vil gjerne gi henne en båt i sommer. Vi har en hytte som ligger ca 500 m fra stranda. Ingen båtplass. Jeg vil kjøpe en gummijolle eller liten aluminiumsbåt som hun kan trille opp og ned til stranda. Jeg har en 5 hk Mercury 2-takt liggende som jeg tror kan passe til dette. Mangler båt og en slags tralle som kan dyttes av en 13-åring og en 10-åring i fellesskap. Forslag? Min erfaring er med seilbåt og zodiac 270 (?) som slepejolle. Jeg brukte 5hk motoren på den og den gjorde 15 knop med meg alene i. Men jeg er usikker på om gummibåt med tredørk er bedre enn en liten aluminiumsbåt? Og hva med tralle for å frakte jolla til og fra garasjen? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Eg trur at ungane må vera rimeleg ivrige om dei skal trilla ein båt 500 meter for å ta seg ein tur på sjøen. Er det på veg? Er det bratt tilbake til hytta. Eg hadde gått for ein båt av alu. Dei er lette, og mykje meir solide. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Jeg hadde en Zodiac med hjul som kunne festes på akterspeilet. Jeg tror det kan være en god løsning for deg. Kanskje med en elektrisk mini-trekkvogn Selv om aluminiumsbåter også er lette må de ha en viss størrelse for å være stødige nok. Og da blir det gjerne en litt større pakke. En gummibåt som oppbevares innendørs varer lenge. Jeg har en over 20år gammel Achilles med tredørk, som er helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Ask skrev for 6 timer siden: Eg trur at ungane må vera rimeleg ivrige om dei skal trilla ein båt 500 meter for å ta seg ein tur på sjøen. Er det på veg? Er det bratt tilbake til hytta. Eg hadde gått for ein båt av alu. Dei er lette, og mykje meir solide. Hytta er 500 meter unna, men stranda de skal trille båten opp til er helt inntil vannet Slik leser i hvert fall jeg innlegget Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hulda Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Og da ville jeg valgt en sluminiumsbåt som tåler mer bakkekontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Bellil skrev for 5 timer siden: Hytta er 500 meter unna, men stranda de skal trille båten opp til er helt inntil vannet Slik leser i hvert fall jeg innlegget Strender flest er vel "helt inntil vannet" Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Ask skrev 6 minutter siden: Strender flest er vel "helt inntil vannet" Som Herodes Falsk sa på et av sine Stand up på åttitallet når han fortalte om sin barndom og var sendt til Sahara. Stranda var fin, men langt til vannet 😃 Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.