Victor05 Startet 18.April Link til dette innlegget Startet 18.April Har en 80-modell Volvo som ikke starter (få dager etter at jeg hadde en 2 timers tur). Hvor begynner jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 18.April Link til dette innlegget Svart 18.April Sjekk spenning på startbatteri Går motoren rundt? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Victor05 Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Ja, det er masse strøm. Diesel kommer fram til motoren og jeg har luftet den for sikkerhets skyld. Var litt tungstartet da jeg startet den et par dager før, men jeg antok at det var vinterpausen som har skylden. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Er du sikker på at det er D1-13, 80 modell? Kom ikke den i 2005? Kan bety mye for feilsøking og råd at vi snakker om samme motor... Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Victor05 Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Ja, det er masse strøm. Diesel kommer fram til motoren og jeg har luftet den for sikkerhets skyld. Var litt tungstartet da jeg startet den et par dager før, men jeg antok at det var vinterpausen som har skylden. Sitér dette innlegget Link to post
Victor05 Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Nei, jeg er ikke sikker, sannsynligvis feil siden den ikke kom før i 2005. Motoren er fra 1980, 13hk diesel Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Har motoren vært tregstartet og det kommer diesel helt frem til dysa, er det to ting: For dårlig kompresjon Defekt dyse I tillegg, dess mindre informasjon du gir, dess mer mangelfull informasjon i retur. Som vanlig: Shit in, shit out. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Jeg hadde tenkt å spørre om vaieren til stengekranen er helt tilbake etter stans - om det er det på denne motoren. Jeg hadde mange startforsøk før det satt i ryggmargen å dytte hendelen helt ned. Men det vel besvart i og med at motoren lar seg lufte..? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Grønnskollingen Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Du har ikke en D1-13. Hvis den er fra 1980 er det mer sannsynlig en MD7a Bruk Google og sammenlign bilder med hva du har i båten. Endre gjerne tittelen på tråden din også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.