Hartki Startet 18.April Link til dette innlegget Startet 18.April Hei. jeg har en vhf eclipse 1300E. Jeg klarer ikke finne fram til lystbåtkanalene. På maritim sine sider står det at de skal være der forhåndsprogrammert, men at jeg må gjøre noen regioninnstillinger som er beskrevet på en gul lapp som er vedlagt brukermanualen. Dette er jo en eldre vhf og båten, der vhfen står, kjøpte jeg for et lite år siden. Så jeg kan ikke finne noen gul lapp. Noen som kan hjelpe meg? her er forresten kopi av det som stod på maritim sine sider (produktside): PS! Alle Standard Horizon VHF'er kommer med lystbåtkanalene L1,L2 og L3 samt F1,F2 og F3 forhåndsprogrammert. For å få disse frem må man gjøre regionsinnstillingene som er beskrevet på gul lapp vedlagt i brukermanualen. Her er link til siden (produktsiden på maritim): https://www.maritim.no/standard-horizon-vhf-gx1300e Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 19.April Link til dette innlegget Svart 19.April Et google søk gir menge traff på endring av regionale settinger op Standard Horizon av ymse slag Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hartki Svart 19.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April Takk for svar. Jeg fant ikke noe spesifikt for min modell da jeg søkte, men jeg kan prøve på samme måte som for en annen standard horizon modell 👍 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.April Link til dette innlegget Svart 19.April Er antageligvis å holde inne Meny og CLR eller 16 og så slå på radioen for å kunne stille inn land. Sitér dette innlegget Link to post
Hartki Svart 19.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April Takk for svar. Skal prøve det på mandag når jeg er med båten 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hartki Svart 21.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April Takk for godt svar. Jeg holdt innemeny og 16 så kunne jeg velge land. Jeg måtte velge Sverige for å få fram lystbåtkanalene. Litt rart, men.. nå er de der, så takk for hjelpa 👍 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Tviler på at du får alle 3 fiskerkanalene med Sverige valgt som land. Sitér dette innlegget Link to post
Hartki Svart 21.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April Jo, jeg fikk både l1-3 og f1-3. men det var forsåvidt bare lystbåtkanalene jeg er interessert i. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.