Jump to content

Fjerne grønske fra kalesje (Grønskekverk?)

Ttor

Recommended Posts

Opplever stadig mer grønske på kalesjen, spesielt etter denne milde vinteren på vestlandet. Har så langt vasket kalesjen hjemme på garasjegulvet, med grønnsåpe og skurekost. Da får jeg den sånn noenlunde ren etter et par runder med skuring. Vanskelig å se hvor mye som er igjen av grønske på en våt, mørkeblå kalesje før den er tørket. 

Ellers på eiendommen bruker jeg Grønskekverk for å bli kvitt dette etter vinteren. Er det noen som har forsøkt en eller annen type grønskekverk på kalesje. Jeg testet i et lite hjørne av kalesjen med Felleskjøpets grønskekverk. Den skulle også kunne brukes på markiser. Grønsken forsvant etter noen dager. Er det noen som har forsøkt noe lignende på en hel kalesje. Jeg er redd for at det skal bli skjolder, og at det går ut over fargen.

Hadde samme utfordringen og mens jeg skuret løs på gulvet på badet så var jeg uheldig nok til å velte flasken med vaskemiddel for tøy.

Flytende A+ vaskemiddel for farget tøy gjorde sjokkerende kort prosess på grønska! (Kalesjen lukter ikke så dumt heller) 🤣

edin_m skrev for 16 timer siden:

lukter ikke så dumt heller)

Flytende A+ blir den nye turbadesåpa. Dr. Greve holder ikke følge.

Men jeg har også prøvd mye på grønska. Hva gjorde du da flaska velta? Bare sausa det ut over hele, sørga for nok vann så det ble jevnt? Skylla godt? Ble det skjolder?

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Steihy skrev 11 minutter siden:

Flytende A+ blir den nye turbadesåpa. Dr. Greve holder ikke følge.

Men jeg har også prøvd mye på grønska. Hva gjorde du da flaska velta? Bare sausa det ut over hele, sørga for nok vann så det ble jevnt? Skylla godt? Ble det skjolder?

Var ikke mye som velta ut, kanskje et halvt sånn målebeger på ganske stor kalesje. Spedte på litt lunka vann og skura i vei, skyll godt etterpå. Null skjolder eller noe, bare ren og fin kallesje

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...