Ttor Startet 19.April Link til dette innlegget Startet 19.April Opplever stadig mer grønske på kalesjen, spesielt etter denne milde vinteren på vestlandet. Har så langt vasket kalesjen hjemme på garasjegulvet, med grønnsåpe og skurekost. Da får jeg den sånn noenlunde ren etter et par runder med skuring. Vanskelig å se hvor mye som er igjen av grønske på en våt, mørkeblå kalesje før den er tørket. Ellers på eiendommen bruker jeg Grønskekverk for å bli kvitt dette etter vinteren. Er det noen som har forsøkt en eller annen type grønskekverk på kalesje. Jeg testet i et lite hjørne av kalesjen med Felleskjøpets grønskekverk. Den skulle også kunne brukes på markiser. Grønsken forsvant etter noen dager. Er det noen som har forsøkt noe lignende på en hel kalesje. Jeg er redd for at det skal bli skjolder, og at det går ut over fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 19.April Link til dette innlegget Svart 19.April Bruker dette på teakdekk, og kalesje. Fungerer bra, slipper å skrubbe teakdekket Sitér dette innlegget Link to post
edin_m Svart 19.April Link til dette innlegget Svart 19.April Hadde samme utfordringen og mens jeg skuret løs på gulvet på badet så var jeg uheldig nok til å velte flasken med vaskemiddel for tøy. Flytende A+ vaskemiddel for farget tøy gjorde sjokkerende kort prosess på grønska! (Kalesjen lukter ikke så dumt heller) 🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Hehe. Da prøver jeg en runde med flytende vaskemiddel først @edin_m Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April edin_m skrev On 19.4.2025 at 18.14: lukter ikke så dumt heller) Vis hele sitatet Flytende A+ blir den nye turbadesåpa. Dr. Greve holder ikke følge. Men jeg har også prøvd mye på grønska. Hva gjorde du da flaska velta? Bare sausa det ut over hele, sørga for nok vann så det ble jevnt? Skylla godt? Ble det skjolder? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
edin_m Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Steihy skrev On 20.4.2025 at 10.40: Flytende A+ blir den nye turbadesåpa. Dr. Greve holder ikke følge. Men jeg har også prøvd mye på grønska. Hva gjorde du da flaska velta? Bare sausa det ut over hele, sørga for nok vann så det ble jevnt? Skylla godt? Ble det skjolder? Vis hele sitatet Var ikke mye som velta ut, kanskje et halvt sånn målebeger på ganske stor kalesje. Spedte på litt lunka vann og skura i vei, skyll godt etterpå. Null skjolder eller noe, bare ren og fin kallesje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.