Jump to content

Anbefaling på liten Airfryer som egner seg i båt

Blouberg

Recommended Posts

Som fersk pensjonist  legger vi opp til å være store deler av sommeren i båten. Vi ønsker oss litt mer muligheter for matlaging.  Vi har jo gassbluss og grill, men ser på mulighet for å legge til en Airfryer. Men som vanlig i båt, er det jo noen begrensninger både på plass og strømforbruk. 

Noen som har gode erfaringer med de små airfryerene? Tenker i størrelsesområde 5-8 liter.

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Steihy skrev 14 minutter siden:

Hva lurer du på mtp bruk?

Holder en 2 liter bra til 2 pers?  Hva er strømforbruket på den?

Har ikke Airfryer i heimen, så ingen erfaring med slik redskap.

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Jeg sjekket, den er 1,5 liter. Det kan være nok til to, kommer helt an på om du bare skal krispe pommes frites, eller andre ting.

Airfryeren er ikke annet enn en liten varmluftskomfyr, så det går jo en del strøm. Min lille drar 900 W, og jeg bruker ofte 20 min.

De enkle er jo ikke veldig dyre. Jeg tror mitt beste råd - før dere satser båtsommermaten på airfryer - er å kjøpe en dere har plass til, og så teste prinsippet hjemme. Hvilke som er gode nok, vet butikken bedre enn jeg. Hjemme kan dere alltid bruke den til noe om det ikke passer. Ja, om dere ikke får lånt en da.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Steihy skrev for 2 timer siden:

Jeg sjekket, den er 1,5 liter. Det kan være nok til to, kommer helt an på om du bare skal krispe pommes frites, eller andre ting.

Kan nok være at en 2 liter er passende størrelse.. Er en del i det segmentet som drar ca 1000W.

Tek.no har testet strømforbruket på airfryer. Innfallsvinkelen er å spare strøm sammenlignet med en konvensjonell stekeovn, men testene er absolutt overførbare til strømforbruk i båt. 

De skriver bl.a at airfyreren bruker 0,2KWH på 12min ved 200grader. Det skulle bli snaue 17ah fra et 12v batteri. 

Hele artikkelen finner du her:

https://www.tek.no/nyheter/guide/i/Knn1JX/airfryer-kan-vaere-langt-mer-effektivt-enn-stekeovn?srsltid=AfmBOopOtXYGCiG9aimSlQtGPvi7POTMymChZ3kXFXHFO8IKi6_6XCEJ

Jeg har denne.. Kom veldig bra ut i tester i 24, ikke nevnt i 25, så her skjer det sikkert en del i markedet. 
Den er på 1500W og er på 5 liter, og det trengs om man er 2 personer. Var den fysisk minste 5 literen på markedet i 24, så langt fornyd

Pris 699. I Mange hav er det jo forbud mot grilling og da er jo denne anvendelig till noen retter, men funker ikke på biff, perfekt til fisk, hamburger, kylling og pomme frites.

Men påregn noe övning för maten blir bra.

https://onyxcookware.se/products/onyx-cookware-airfryer-5l?tw_source=google&tw_adid=635156161581&tw_campaign=18934905035&gad_source=1&gbraid=0AAAAACZ4TI2zsC6nruQdtpzEfvosKi4bF&gclid=Cj0KCQjwtpLABhC7ARIsALBOCVrX1nam3X-mCvcD8q2QSXArAMr3Af1HYrdekbkDkCnze11QSX3aNJoaAlOoEALw_wcB

JRK skrev for 9 timer siden:

eg har denne.. Kom veldig bra ut i tester i 24, ikke nevnt i 25, så her skjer det sikkert en del i markedet. 
Den er på 1500W og er på 5 liter, og det trengs om man er 2 personer. Var den fysisk minste 5 literen på markedet i 24, så langt fornyd

Takk for tips, da ble det bestilt en slik. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...