Jump to content

Horten, nærmeste kran/slipp for større båter

Haveseiler I

Recommended Posts

Blouberg skrev 4 minutter siden:

Grundvik Marina på Tofte gjør spyleløft. 

Takk for forslag. det er ca 8 nautiske mil dit fra Horten, som blir 3-4 timers gange med nedgrodd båt. Jeg har også funnet Farnes i Holmestrand, som blir omtrent samme avstand. Jeg hadde kanskje håpet på at det var noe litt nærmere. Jeg ser også at Grundvik har begrenset seg til 36 fot, og båten min er 39, men det går kanskje greit. det viktigste er jo vekta, sikkert.

Lazyjack skrev On 21.4.2025 at 21.32:

Du kan jo minske friksjonen og øke farten med å investere i i en Scrubbis. Jeg har kledd min med dørmatte av stivt plastgress.

Godt forslag! Jeg har også sett en sånn sak med en masse koster som du drar under båten etter kjølhalings-metoden. Noen som har sett den løsningen?

Haveseiler I skrev for 17 timer siden:

Er du sikker på at den klarer åtte tonn? Jeg trodde det var mindre?

Den skal klare 8 tonn. Medlemmer har også mulighet til å la båten stå ved krana en kort periode. Usikker på om dette gjelder for ikkemedlemmer.

Kontakt havnekontoret. Nå skal kontoret være bemannet mellom 10:00 og 13:00 på hverdager.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...