Haveseiler I Startet 21.April Link til dette innlegget Startet 21.April Jeg trenger å få min 39 fots seilbåt opp for å fjerne groe og legge på nytt bunnstoff. noen som vet nærmeste slipp fra Horten indre havn? Båten veier 6 tonn. Båten er rimelig begrodd, så det er lite fristende å reise langt (3 knop). Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Grundvik Marina på Tofte gjør spyleløft. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Haveseiler I Svart 21.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April Blouberg skrev 4 minutter siden: Grundvik Marina på Tofte gjør spyleløft. Takk for forslag. det er ca 8 nautiske mil dit fra Horten, som blir 3-4 timers gange med nedgrodd båt. Jeg har også funnet Farnes i Holmestrand, som blir omtrent samme avstand. Jeg hadde kanskje håpet på at det var noe litt nærmere. Jeg ser også at Grundvik har begrenset seg til 36 fot, og båten min er 39, men det går kanskje greit. det viktigste er jo vekta, sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Kjedelig med mye groe og lav fart. Pass iallefall på å time med tidevannet (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Haveseiler I Svart 21.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April Blouberg skrev 4 minutter siden: Kjedelig med mye groe og lav fart. Pass iallefall på å time med tidevannet (: Godt forslag. Det kan vel også være greit å dra dagen før. Disse kranfolka er vel avhengig av at folk dukker opp til tida også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Sonskilen Marina Kambo Marina Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Du kan jo minske friksjonen og øke farten med å investere i i en Scrubbis. Jeg har kledd min med dørmatte av stivt plastgress. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 22.April Link til dette innlegget Svart 22.April Solviken båtforening i indre havn har kran til 8tonn til fornuftig pris? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April Link til dette innlegget Svart 22.April Søly båthavn i Moss. Løfter med truck og har høyttrykksspyler Sitér dette innlegget Link to post
Haveseiler I Svart 24.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April Kapteinskutelaus skrev On 22.4.2025 at 14.20: Solviken båtforening i indre havn har kran til 8tonn til fornuftig pris? Er du sikker på at den klarer åtte tonn? Jeg trodde det var mindre? Sitér dette innlegget Link to post
Haveseiler I Svart 24.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April Lazyjack skrev On 21.4.2025 at 21.32: Du kan jo minske friksjonen og øke farten med å investere i i en Scrubbis. Jeg har kledd min med dørmatte av stivt plastgress. Godt forslag! Jeg har også sett en sånn sak med en masse koster som du drar under båten etter kjølhalings-metoden. Noen som har sett den løsningen? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Haveseiler I skrev for 6 timer siden: Godt forslag! Jeg har også sett en sånn sak med en masse koster som du drar under båten etter kjølhalings-metoden. Noen som har sett den løsningen? Ikke hørt om men tenker det fungerer dårlig på seilbåt med kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 25.April Link til dette innlegget Svart 25.April Haveseiler I skrev for 17 timer siden: Er du sikker på at den klarer åtte tonn? Jeg trodde det var mindre? Den skal klare 8 tonn. Medlemmer har også mulighet til å la båten stå ved krana en kort periode. Usikker på om dette gjelder for ikkemedlemmer. Kontakt havnekontoret. Nå skal kontoret være bemannet mellom 10:00 og 13:00 på hverdager. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 26.April Link til dette innlegget Svart 26.April Det skal ikke påstå. Men på hjemmesiden deres står informasjon om kranen, og kontakt info til foreningen for de som er nyskjerrig. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.