Marna Startet 27.Juni.2003 Del på Facebook Startet 27.Juni.2003 Hei Vet noen om et sted hvor en kan få kjøpt tilpassede bensintanker? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
OT-flyktning Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 Det vanlige er vel at du får dem laget et mål eller mal. Og det er gjerne noen mekanisk verksteder overalt i nærheten som lager slik. Sjekk mekaniske verksteder og/eller tynnplate på gule sider. Ser du er på Nøtterøy, ellers kunne jeg har anbefalt deg noe her utenfor Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 27.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 Takk for tips, men etter å ha skiftet det meste av motoren, er ikke innholdet i lommeboken hva det en gang var. Et eller annet sted på nettet, har jeg sett bilder av plasttanker i ulike størrelser og utforminger. Håper noen kanskje har en link til et slikt nettsted. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
GeirKS Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 Maritim i Arendal har noen bensintanker, gå inn på www.maritim.no, skriv "bensintank" i søkefeltet. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 De fleste sveise og plateverksted kan lage tanker etter mål. Jeg fikk laget en tank i aluplate hos West Mekan på Nordfjordeid for en del år tilbake. Meget fagmessig TIG-sveiset. Der var innsveiset dobblingsplater med innskrudde syrefaste gjengeforinger på alle anslutninger. Trykkprøvet. Mener at jeg betalte ca. 3000,-. Et konkurrerende lokalt verksted skulle ha 7500,-. Valget var enkelt. West Mekan lager bla. alt av tanker til Saga Boats på Selje samt propeller og propellanlegg. Prøv NoPro på Notodden om du vil ha plastank, men sjekk om disse er godkjent for bensin. Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 Jeg havnet på 4500,- for en 130-liters tank. Ikke i alu dog, men i 4mm sjøvannsbestandig stålplate (syrefast skal _ikke_ bukes til slikt). Den gamle tanken var av aluminium men tålte ikke stresset og sprakk. Turde ikke satse på alu igjen. Bakdelen var selvfølgelig vekten. Den gamle tanken veie 15 kilo, den nye 42. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 jkirkebo! Det øyner meg at du har en båt som går meget fort. Aluminium av sjøvannsbestandig kvalitet er et meget godt materiale til tanker, men i en båt av din type må den være godt avstivet med skott slik at det ikke blir store plateflater som kommer i vibrasjon. I tillegg til dette må den væregodt innfestet i båten. Sjøvannsbestandig stålplate var nytt for meg. Syrefast AISI316L er normalt den stålkvaliteten som er mest sjøvannsbestandig, men det forutsetter at den som gjør jobben kan sine saker. Dersom man er bortpå syrefast med ei slipeskive som har vært brukt på svart stål vil det syrefaste like godt som svart stål. Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 jkirkebo! Det øyner meg at du har en båt som går meget fort. Aluminium av sjøvannsbestandig kvalitet er et meget godt materiale til tanker, men i en båt av din type må den være godt avstivet med skott slik at det ikke blir store plateflater som kommer i vibrasjon. I tillegg til dette må den væregodt innfestet i båten. Sjøvannsbestandig stålplate var nytt for meg. Syrefast AISI316L er normalt den stålkvaliteten som er mest sjøvannsbestandig, men det forutsetter at den som gjør jobben kan sine saker. Dersom man er bortpå syrefast med ei slipeskive som har vært brukt på svart stål vil det syrefaste like godt som svart stål. Joa, har målt den til 62.8 knop hittil med en propell som ikke er optimal. Den gamle tanken var blitt 13 år gammel så den hadde vel gjort sitt. Den er festet med 2 12mm bolter på hver side til "knærne" som går fra akterspeilet og ned i bunnen. Gamletanken revnet i en vertikal skjøt. Har ikke mye peiling på stålkvaliteter, verkstedet mente syrefast ble for svakt og benyttet en rustfri variant som tåler sjøvann. Vet ikke betegnelsen på denne, men den har ikke antydning til korrosjon etter 1 år ihvertfall. Den gamle alu-tanken hadde tæringsgroper i mengder under og bak. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 27.Juni.2003 Del på Facebook Svart 27.Juni.2003 ...Et eller annet sted på nettet, har jeg sett bilder av plasttanker i ulike størrelser og utforminger. Håper noen kanskje har en link til et slikt nettsted.Det er en kar som aventerer i et av båtbladene som har en masse tanker i plast. Tror ikke han har noe nettsted, bare en email adresse hos online.no. Sendte ham en mail for en tid siden og ba om brosjyrer og fikk oversikter over masse tanker tilbake. Husker ikke hva karen heter, men det er avbildet en "baugformet" tank i annonsen hans. Det er sikkert mange her i forumet som har lagt merke til denne annonsen. Hvis du ikke lykkes å spore ham opp, post et svar her, så skal jeg finne det fram når jeg kommer hjem søndag kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Juni.2003 Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Prøv Plathans ved siden av Røed på Nøtterøy sida av brua.Antagelig så giddær`n inte...Men kan jo prøve da? Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 28.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Takk til alle, finner ikke herren med baugformede plasttanker. Hadde du en epostadresse, Båtdilla? mvh M Sitér dette innlegget Marna Link to post
TMe Svart 29.Juni.2003 Del på Facebook Svart 29.Juni.2003 Det er en kar som aventerer i et av båtbladene som har en masse tanker i plast. Tror ikke han har noe nettsted, bare en email adresse hos online.no. Sendte ham en mail for en tid siden og ba om brosjyrer og fikk oversikter over masse tanker tilbake. Husker ikke hva karen heter, men det er avbildet en "baugformet" tank i annonsen hans. ************* Overnevnte heter PlastInvent. http://www.batmagasinet.no/bu/plastinvent.html Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 29.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2003 Hjertelig M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Batdilla Svart 30.Juni.2003 Del på Facebook Svart 30.Juni.2003 ... Overnevnte heter PlastInvent.http://www.batmagasinet.no/bu/plastinvent.html Yepp - det er karen jeg mente. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Juni.2003 Del på Facebook Svart 30.Juni.2003 De har egen hjemmeside også: http://www.plastinvent.no/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Marna Svart 30.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2003 Har vært i kontakt med firmaet. De lager ikke bensintanker, kun vann, septik og diesel. Så vet vi det M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.