skipper00 Startet 22.April Link til dette innlegget Startet 22.April Hei når jeg kommer inn i et nytt sted liker jeg å ta en vhf test på den nye kanalen ossen funker det i Sverige vilken kanal å syns svenskene det er greit med vhf test Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.April Link til dette innlegget Svart 22.April Min erfaring er at Stockholm Radio er "gretne" om du kaller dem opp på k16 for en radiosjekk. Bruk en av deres arbeidskanaler til dette. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 22.April Link til dette innlegget Svart 22.April skipper00 skrev 1 time siden: Hei når jeg kommer inn i et nytt sted liker jeg å ta en vhf test på den nye kanalen ossen funker det i Sverige vilken kanal å syns svenskene det er greit med vhf test Det er helt unødvendig å sjekke forbindelse hver gang du kommer inn i et nytt kanalområde. Sitér dette innlegget Link to post
skipper00 Svart 22.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April Er det Stockholm radio man roper opp på de ulike arbeids kanaler Ikke som sorge ned kystradio sør å nor? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.April Link til dette innlegget Svart 22.April Ja, det gjelder for hele Sverige. Før var det Gøteborg Radio på vestkysten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LI4000 Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai skipper00 skrev On 22.4.2025 at 22.13: Er det Stockholm radio man roper opp på de ulike arbeids kanaler Ikke som sorge ned kystradio sør å nor? Jo, likt som i Norge med Kystradio sør og Kystradio nord: Man kaller opp på de ulike arbeidskanalene. Eventuelt sender DSC. Er du i nød eller du ikke vet hvilken arbeidskanal kystradioen har - og du ikke har DSC - så kaller man opp kystradioen på kanal 16. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai LI4000 skrev for 4 timer siden: med Kystradio sør og Kystradio nord Nå er det vel nok med ‘kystradio’, det med nord og sør el vel blitt droppet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.