Jump to content

Reservedeler til eldre Marinox båthenger

Rana_17

Recommended Posts

Har en gammel Marinox MX 600 CV (Ifølge statens vegvesen) som har behov for litt service og kjærlighet. Har lekkasje i det ene hjulet, og skrudde det av for noen dager siden. Så da bak hjulet at det er mye slitasje og sikkert lurt å bytte hjullager, og kanskje noen flere deler?

Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Hengeren brukes primært til korte turer mellom hytta og et vann i nærheten, men har også blitt brukt til å frakte båten noe lengre.. 

Legger ved at par bilder jeg tok:
image.png.9024c305c9306baea6ac165a29838d9f.png
image.png.a31be470cae668ee6d4d0a79847d1754.png

Rana_17 skrev for 11 timer siden:

Hva vil dere anbefale meg å gjøre?

Ikke dømme det på utsende men tatt ut lager.
Pakket det med fett og montert det med riktig spenn men klart rommler det når du snurrer på hjulet så bytt de først som sist.
Alt har sin levetid også hjullager på gamle båthengre

Tatt ut lager, målt dimensjonene  som bredde, indre diameter og ytre diameter, kon, og tatt kontakt med kundeservice på Nettotrailer.no 

. De hjalp meg å finne rett hjullager. Kostet overraskende lite. Fikk også ny mutter til navet der.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Er det slark eller romlelyder i lageret? Hvis ikke så hadde jeg bare presset inn fett i smøreniplene du er så heldig å ha der. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...