Rana_17 Startet 23.April Link til dette innlegget Startet 23.April Har en gammel Marinox MX 600 CV (Ifølge statens vegvesen) som har behov for litt service og kjærlighet. Har lekkasje i det ene hjulet, og skrudde det av for noen dager siden. Så da bak hjulet at det er mye slitasje og sikkert lurt å bytte hjullager, og kanskje noen flere deler? Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Hengeren brukes primært til korte turer mellom hytta og et vann i nærheten, men har også blitt brukt til å frakte båten noe lengre.. Legger ved at par bilder jeg tok: Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 23.April Link til dette innlegget Svart 23.April Biltema har endel akseltapper, kanskje du finner noe som passer der. Eller kanskje du finner en komplett aksling som passer her . Evt denne universalakslingen Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 23.April Link til dette innlegget Svart 23.April Rana_17 skrev for 11 timer siden: Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Ikke dømme det på utsende men tatt ut lager. Pakket det med fett og montert det med riktig spenn men klart rommler det når du snurrer på hjulet så bytt de først som sist. Alt har sin levetid også hjullager på gamle båthengre Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Tatt ut lager, målt dimensjonene som bredde, indre diameter og ytre diameter, kon, og tatt kontakt med kundeservice på Nettotrailer.no . De hjalp meg å finne rett hjullager. Kostet overraskende lite. Fikk også ny mutter til navet der. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Er det slark eller romlelyder i lageret? Hvis ikke så hadde jeg bare presset inn fett i smøreniplene du er så heldig å ha der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.