Lazyjack Startet 24.April Link til dette innlegget Startet 24.April Gjelder Yanmar 2GM20F, 18 hk. Det er innløp på toppen og ikke noe utløp i bunnen. Skal det være en slange fra korken som går ned i bunnen? Det virker jo sannsynlig at motoren skal kunne suge tilbake væske etter hvert som motoren kjøles ned etter drift. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Slik ser det ut hos meg. Kun en slange til toppen av ekspansjonstanken (Volvo 2003): Eivind Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April eivindch skrev 14 minutter siden: Slik ser det ut hos meg. Kun en slange til toppen av ekspansjonstanken (Volvo 2003): Er du sikker på det ? Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Nei, nå ble jeg usikker. Får sjekke neste gang jeg er i båten. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Det skal være slange ned til bunnen. Ellers så blir det som å fylle en tom brønn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Og da er spørsmålet, skal slangen være helt i bunn eller en cm eller mer over bunn. Slik at avleiringer legger seg på bunn og ikke blir sugd rundt i systemet. Lønner seg å vaske tanken av og til og få vekk "dritt". Jeg gjør ihvertfall det. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April J-Å skrev 1 time siden: Takk, da har jeg satt en slik slange stuss på min også. Spent på å se om væskenivå et vil gå opp og ned 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April Hvis du har tanklokk som silpper opp for undertrykk, så skjer det. Hvis ikke, bytt til et toveis tanklokk. Ekspansjonstanken min kommer fra en båt som heter Jeep Grand Cherokee. Beholderen har sittet der en 10 års tid uten at jeg har ofret den en tanke. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 25.April Link til dette innlegget Svart 25.April Beklager, jeg dummet meg ut. Det går slange fra bunnen av ekspansjonstanken til ferskvannspumpen. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.