Jump to content

Marex 280, skuff med trykknapp kan ikke åpnes

Nysgjerrigper

Recommended Posts

Vi har en Marex 280 med praktisk kjøkken på dekk. Skuffer og skap åpnes og lukkes med trykknapper. Den ene skuffen lar seg ikke åpne lengre. Man kan trykke knappen inn som på de andre skuffene, men den går ikke ut lengre enn den var før man trykket på den. Har sjekket de andre skuffene, og det ser ikke ut til at det mangler smøring. Alle fungerer helt greit.

Er det noen her som har hatt samme problem?IMG_20200915_164220_869.jpg.3229045450a6e84777ee81a18653269a.jpg

Jeg har samme problem på en Bavaria seilbåt, men vet ikke om det er samme systemet hos deg. På et annet forum har jeg fått tips om å skru / vri knappen mot venstre for å løse den opp litt. Enten ved å trykke den inn å vri, eller prøve å få tak med en liten tang elle lignende. Desverre har jeg ikke fått prøvd selv enda, men det kan jo være verdt et forsøk.

Kan du åpne og ta ut skuffene rundt og eventuelt komme til baksiden av låsen ?

Kanskje mulig å skru av selve låsekassen den veien ?

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Jeg har ofte hatt det  samme problemet på skapdørene. Det virker som regel å banke hardt med knytteneven på skapdøren, eller sprøyte inn litt tynn smøreolje rundt knappen. Disse låsene bør smøres av og til.

I verste fall ville jeg lagt en trekloss imellom og banket med en hammer på skuffronten. Låsen trenger et sjokk for at knappen skal sprette ut.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...