Nysgjerrigper Startet 26.April Link til dette innlegget Startet 26.April Vi har en Marex 280 med praktisk kjøkken på dekk. Skuffer og skap åpnes og lukkes med trykknapper. Den ene skuffen lar seg ikke åpne lengre. Man kan trykke knappen inn som på de andre skuffene, men den går ikke ut lengre enn den var før man trykket på den. Har sjekket de andre skuffene, og det ser ikke ut til at det mangler smøring. Alle fungerer helt greit. Er det noen her som har hatt samme problem? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.April Link til dette innlegget Svart 26.April Hei, disse knappene får du ganske sikkert kjøpt hos Maritim. De hadde da jeg byttet på min 280 for en del år siden. Søk litt på siden deres. Sitér dette innlegget Link to post
Nysgjerrigper Svart 26.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April Mener du å lirke ut kransen rundt trykknappen med en kniv e.l.? Da vil kanskje selve trykknappen komme ut når man trykker på den. Problemet er jo at skuffen ikke lar seg åpne. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 26.April Link til dette innlegget Svart 26.April Jeg har samme problem på en Bavaria seilbåt, men vet ikke om det er samme systemet hos deg. På et annet forum har jeg fått tips om å skru / vri knappen mot venstre for å løse den opp litt. Enten ved å trykke den inn å vri, eller prøve å få tak med en liten tang elle lignende. Desverre har jeg ikke fått prøvd selv enda, men det kan jo være verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 26.April Link til dette innlegget Svart 26.April Kan du åpne og ta ut skuffene rundt og eventuelt komme til baksiden av låsen ? Kanskje mulig å skru av selve låsekassen den veien ? Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
ohio Svart 26.April Link til dette innlegget Svart 26.April Pleier og hjelpe med og banke hardt mot skuffen samt trykk på knappen Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 27.April Link til dette innlegget Svart 27.April Marineshop har et godt utvalg av trykk-knapp/skuffelås: https://www.marineshop.no/kjøp-båtutstyr/interiør-og-eksteriør/jernvare-_-beslag/skaplås?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9asq2swoFNQj4GAfaJ4oe6bzgbQ&gclid=Cj0KCQjwiLLABhCEARIsAJYS6umFdxYftXZFOeo6zHc6b_PPRwmQbvXD2cYOWNlhAAaVRb5ayNfSjpIaAjI2EALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Nysgjerrigper Svart 27.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April Takk for tipsene! Jeg vil ta av kransen rundt knappen med en kniv. Jeg husker at den falt av på en av dørene. Jeg måtte lime den fast igjen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.April Link til dette innlegget Svart 27.April Jeg har ofte hatt det samme problemet på skapdørene. Det virker som regel å banke hardt med knytteneven på skapdøren, eller sprøyte inn litt tynn smøreolje rundt knappen. Disse låsene bør smøres av og til. I verste fall ville jeg lagt en trekloss imellom og banket med en hammer på skuffronten. Låsen trenger et sjokk for at knappen skal sprette ut. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Code0 Svart 27.April Link til dette innlegget Svart 27.April Hvis det ikke er øverste skuff så ta ut skuffen over, så får du tilgang på baksiden antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Nysgjerrigper Svart 2.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai Jeg lirket ut kransen rundt selve knappen. Da klarte jeg å bøye litt på knappen og skuffen åpnet seg. Har bestilt ny låsekasse hos Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.