Jump to content

Suzuki DF60 2003, vann i motorolje - toppakning?

Johnny76

Recommended Posts

- Topp og deler fedig montert, klart for montering tilbake på adapterplate. Det er plass til 3 styrepinner i flaten mellom powerhead og adapterplate, jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet en, men etter 2 timer med leting, fant jeg i manualen at skulle være bare 2..

- Testet vannpumpa - elektrotape og pipe og brukte drill på drivaksel

- Avløft powerhead (sentrering av båten under løftepunket)

- Ny pakning adapterplate (forøvrig var det masse hvit gørr/ avleiringer i bunnpanna som ble vasket/ renset ut med white sprit og bremserens og børster)

- Powerhead på plass

- Takk for tips på K2 Siltec!, dette ble brukt på alle boltene mellom adapter/ powerhead, og underhus

image.png.4d37ceec1f1fa6f1f6b00fe582369388.png

- Hook up av det elektriske - tok bilder ved demontering, nyttig (tar tid før det skal sammen igjen)

- Manglet dødmannsknapp, så åpnet fjernkontroll og byttet denne (man burde hatt minst en hånd til når den skal sammen igjen)

- Etter bytte dødmannsknapp, var det ingen innslag på starteren, helt dødt, måtte åpne igjen og så at jeg hadde knekt nøytralbryteren, limte med superlim, og bestilte ny

image.png.75615d38b6d9c4ef728d16f8d340b5af.png

Så, med noe over hvilepuls prøvde jeg å starte, og det gikk bra. Sto og gikk en halvtimes tid før lekkasjesjekk, alt virket ok.

Erfaringer

- Mye skruing, tar lang tid men ikke spesielt vanskelig hvis man merker seg details under demontering.

- Veldig lærerikt, tror nå jeg kan få denne motoren til å vare ganske lenge

- bra tilgang på deler, jeg brukte motogroup i Nederland, synes det fungerte bra, sender med Fedex ila 2 dager hvis de har det på lager, mye av det jeg bestilte måtte bestilles inn, ca 4 dager i tillegg.

- I etterpåklokskap ville jeg demontert alt før jeg bestilte deler, det tilkommer stadig noe, ble ganske mange runder med tillegg og litt rot i bestillingsprosessen

- Veldig morro å finne feilen, få det til å starte igjen og være kvitt hvit olje (var ikke helt overbevist om at det skulle gå)

- Vær oppmerksom på anoder og kjølesystem!!

image.png.2de8c97d27ef1c2867e62a7510a8793f.png

Hei, takk for hyggelige tilbakemeldinger, håper noen finner det nyttig. Delekost ble 3500 for brukt topp og ca 2500 for delene i motor, det inkluderer termostat og ventil. Så tilkom det noen mindre deletillegg for underhus og fjernkontroll, ca 500. Og så ble det noen kroner på verktøy jeg ikke hadde fra før

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...