ND4SPD Startet 29.April Link til dette innlegget Startet 29.April Noen som har tips til en lett ny 9,9 som skal på en liten båt? Har sett litt på mercury, men folk sier de ikke er så driftsikre. Vekten er lav da (38 kilo). Det er like lite som den gamle 9,9 hk 2t motoren som sto på før. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 29.April Link til dette innlegget Svart 29.April Tohatsu 9,8 Veier vel 37 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.April Link til dette innlegget Svart 29.April Den nyeste 9,9 hesteren til Mercury veier bare 38kg, denne kan ikke oppgraderes til 15hk, slik 10hk kan. Veldig gode bærehåndtak og lett å få av og på. Jeg har valgt denne på Zodiac sin nyeste oppblåsbare som ikke er RIB. Da kan jeg brette samnen jolla når det trengs. Fungerer helt supert ! Starter lett og med gear i styrekulten, digger den. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April Tohatsu 9.8 og Mercury 9.9 er visstnok samme motor, Mercuryen er produsert av Tohatsu. Jeg er selv i ferd med å kjøpe en Tohatsu 9.8 til bruk påj olla, dersom du googler litt vil du finne at den har fått svært god omtale. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April Vestkystseiler skrev for 5 timer siden: Tohatsu 9.8 og Mercury 9.9 er visstnok samme motor, ..den har fått svært god omtale. Stemmer, og jeg hiver meg på den omtalen. Kjøpte den i fjor og tømte forgasser før vinterlagring. Startet på 3. drag. Jeg ville ha en som det gikk å løfte alene og som får opp jolla i plan med 2 personer. Er så lei av slappe 6-hestere. Modellen til Mercury heter F9,9MH Mercury F 9.9 Mh Efi 4-takt Påhengsmotor - (Edit, feil link se neste innlegg) Tohatsu sin heter MFS9,8 Tohatsu MFS 9,8 hk 4-takt - West System Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April Har Tohatsuen du linket til EFI, eller er det en forgassermotor. Den er faktisk 5000 kr billigere enn tilsvarende motor i USA, selv med moms Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.April Link til dette innlegget Svart 30.April Vestkystseiler skrev 33 minutter siden: Har Tohatsuen du linket til EFI, eller er det en forgassermotor. Kanskje jeg klarte å linke til feil, beklager, min er ikke EFI, lik denne: Mercury F9.9 MH - Industri & Marine-Diesel AS eller MLH med lang stamme: Mercury F 9.9 Mlh 4-takt Påhengsmotor - Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.