Jump to content

Tips til reparasjon av gelcoatskade i baugen / Bavaria 37 Cr

Killswitch

Recommended Posts

Hei,

Jeg kjøpte en Bavaria 37 Cruiser (2006-modell) høsten 2024. Båten hadde da en skade i baugen fra tidligere eier, som jeg tenker å utbedre nå før utsett.

Skaden er cirka 2 x 3 cm stor og 2–4 mm dyp. Jeg planlegger å utbedre dette selv med gelcoatsparkel og lurer derfor på om noen har erfaring med Plastic Padding Gelcoat Filler fra Maritim:
https://www.maritim.no/plastic-padding-gelcoat-filler-180ml

Er dette et egnet produkt til formålet, eller finnes det bedre alternativer dere har god erfaring med?

Setter stor pris på tips og råd!

Image.jpg.89c17af7e57ddaf671f60b13dc8ea334.jpg

Finn fargekoden, og kjøp gelcoatsparkel.  F.eks: https://www.westsystem.no/produkt/gelcoatsparkel/?attribute_pa_nr-mmg=30&attribute_pa_farge=hvit&attribute_pa_modell=8533-se-tabell&attribute_pa_ral-kode=ral-9010&gad_source=1&gad_campaignid=17191378700&gbraid=0AAAAADd6mWeupMwenS14wxYyr3x4SikzA&gclid=Cj0KCQjwlMfABhCWARIsADGXdy8qh-r7WNLXME9aweCooP8NkCQTZf_HLz4ybmeP8XDVZUdSJVrLzogaAr5QEALw_wcB

Masker gjerne området med isolasjonstape slik at du får sparkelen et par mm høyere enn området rundt -da er det lettere å pusse det jevnt og fint..    Så noen runder med vannslip, rubbing og polering så blir den god som ny:)

Takker for raske svar!

Vurderer å gå for BHP Gelcoatsparkelen, som anbefalt av @shipahoy og @Sommer2022

Takker også for fremgangsmåten! planlegger å følge den.

Sommer2022 skrev 37 minutter siden:

Masker gjerne området med isolasjonstape slik at du får sparkelen et par mm høyere enn området rundt -da er det lettere å pusse det jevnt og fint..    Så noen runder med vannslip, rubbing og polering så blir den god som ny:)

Legger ut en liten statusoppdatering når reparasjonen er gjennomført.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...