Jump to content

Hvor kjøpe reim/deler til Ford FSD

Martin-Årø

Recommended Posts

Hei, jeg har en Ford FSD 425, men sliter litt med å skaffe deler og slikt. Nå for tiden ser jeg etter en ny reim, siden jeg ikke vet hvor gammel den som sitter i skuta er. 

Hvis jeg søker på Ford FSD får jeg null treff (annet enn hos Lancing Marine i England, som mariniserte den) fordi det ikke er en bilmotor.

Hvis jeg søker på Ford York får jeg bare den orginale York uten direkte innsprøytning og jeg vet ikke om reim, filtre etc. er like.

Er det noen her som har noen tips om hvem (annet enn Lancing) som lagerfører deler, hva jeg kan søke på for å få treff (f.eks. tilsvarende Ford bilmotor), eventuelt vet om en erstatningsreim som passer?

Hilsen Martin

Når det gjelder enkle ting som reim og filter er det vel bare å ta de med til feks Bilxtra så finner de ut av det.
Står jo delenummer på de selv om nummeret på reimen er ofte bortslitt så har de en reimmåler.

Eller så er det jo ikke vanskelig å hjelpe seg selv i disse internett tider
Mål ryggen på reima...der den er tykkest feks 10mm.
Så måler du lengden på reima. Er lettest å kappe den av før du måler. Feks 1250 mm.
Da er det bare å google 10x1250.
Noen vil snu seg i graven ved å kappe en reim som kan brukes som reserve vi andre teller ikke små penger å kjøper heller to så har vi en ny i reserve.
Blir en 100 lapp eller to mindre på iskontoen men er ikke så glad i is så det går det å.
Det samme med filtene. Les av nummeret og google

Martin-Årø skrev for 9 timer siden:

Er det noen her som har noen tips om hvem (annet enn Lancing) som lagerfører deler, hva jeg kan søke på for å få treff (f.eks. tilsvarende Ford bilmotor), eventuelt vet om en erstatningsreim som passer?

Hilsen Martin

Motoren er brukt i Ford transitt i sin tid så forhandlere av ford varebiler kan kanskje hjelpe. 

Skal heller ikke kimse av flere bilhøggere. De har effektive nettsider hvor du kan søke etter deler som ofte er fullt brukbare om du skulle trenge noe mer enn reim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...