dieselfan Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai nomen skrev for 21 timer siden: Det er ikke bare, bare å remaskinere et eksoshus, har rusten ødelagt stålet, vil klaringen ofte bli for stor. Beklager, her ble det dårlig forklart. Først dreier man ut for foring, og så dreier man en profil som passer til den slitte eksosvifta, dette er helt overkommelig. Maskineringen i seg selv er ikke så komplisert, men en må være nøyaktig, ha god nok kunnskap om turbo, og ha tilgang på rett utstyr. Har gjort denne jobben på miniturboer som GT10 og opp til en 25kg tung Schwitzer til en Volvo 16 liter lastebil. Men aldri til D4/D6... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai dieselfan skrev On 3.5.2025 at 15.22: Har du sjekket med installasjonsmanualen for D6, hvor høyt Volvo tillater at vannspeilet faktisk kan stå i din motor? Det virker helt bananas på meg at vannet står over belgen om du har standard eksosbend ?? Såvidt jeg ser av bildet i 1. Innlegg har TS eksosriser og ikke eksosbend. Jeg innbiller meg at når motor sitter lavt må man ha riser? På min Bavaria35sport med drev, er det eksosbend og jeg har klaring ned til vannspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.