Jump to content

Biltema styrekabel til SummerFun

mlefeda

Recommended Posts

mlefeda skrev On 2.5.2025 at 10.39:

Må skifte styrekabel til SummerFun'en min. Noen som vet om kabelen fra Biltema passer? Yamaha motor...

Det viktige er ikke hva slags båt du har, men hvordan opplegget er ved ratt og motor. Ikke alle båter har det originale rettsystemet heller.

Du skriver ikke noe om årsmodell og hk på Yamaha motoren, og heller ikke om sturekabel går gjennom motorbrakett eller ikke. Bilder kan hjelpe mye.

Biltema har også mange typer kabler.

Så spørs det også hvor mye du er istand til å mekke for å tilpasse hvis ting nesten passer.

På båten jeg bruker mest nå har jeg 2 stk Yamaha med ganske ulike styresystemer fra ratt til motor. Feks vil de svinge hver sin vei hvis begge styrevaiere trekkes inn.

Spørsmålet ditt blir omtrent som å spørre:

Passer felgene fra Vianor på Volvo?

Sjekk ut lengden på kabelen du har fra før slik at du finner en kabel som er like lang (Biltema har flere lengder). Biltemas kabler tilsvarer M58, så hvis styresnekka di (inni styrekonsollen, under rattet) er M58 er det totallengden på kabelen du trenger ta hensyn til. Det vanligste på joller i den størrelsen er M58.

I enden mot motoren kan kabelen enten tres gjennom røret for bruk med lenkearm eller festes i en brakett i akterspeilet for direkte montering til motoren. Etter hva jeg har sett i havna er løsningen med lenkearm det vanligste på Summerfun. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...