Jump to content

Opp pussing av plancraft sabre 17

Rolfbåtmann

Recommended Posts

Ville bare vise fram prosjektet mitt her inne😎 det er en plancraft sabre 17, mener de er produsert i England?? Vet ikke hvor mange som er igjen av de i Norge men hørt at de er blitt sjeldnere?

Ihvertfall skal jeg bygge ny motorbrønn som ikke samler på vannet og akterspeilet må byttes ut da det er pilråttent. Gjerne kom med forslag eller tips da det er første gang jeg gjør dette og eneste «erfaringa» jeg har fra dette er YouTube. Tenkte også og forsterke akterspeilet med kneplater da jeg har tenkt å overmotorisere denne kraftig til neste år. Det siste bildene er fra i fjor sommer med 115hk mariner 2t, men en mercury trophy 4 blader 23p gjorde den 45-47 gps. Men går ned til 75hk mercury iår da 115hk’ern er solgt og jeg fikk den for en billig penge. Tror dere denne propellen fortsatt vil funke hvis jeg setter på 90hk forgassere? Eller blir den for stor?

IMG_8859.jpeg

IMG_8864.jpeg

IMG_8863.jpeg

IMG_6919.jpeg

Den er produsert i England.

Plancraft har produsert båter siden 60 tallet og er i drift i dag.

Nå tror jeg det er mest Rib båter.

Dem har produsert masse modeller opp gjennom årene. 
Minn favoritt er Revenger 25 sc.

En sports Cruiser som har gjort det svært godt innen offshore race i cruiser klassen.

bilder jeg tok på 80 tallet i England.

IMG_4822.jpeg

IMG_2727.jpeg

IMG_2324.jpeg

Den var tøff den revengeren! Personlig er jeg mer glad i båter utenbordsmotorer. Ser jo de Hydrostream viking’ene i Amerika f.eks. Syns akkurat de har vanvittig tøffe linjer, også tøft med skrog med pad under, en av de rigga opp med en trimma xr2 går jo så det suser etter. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...