Rolfbåtmann Startet 2.Mai Link til dette innlegget Startet 2.Mai Ville bare vise fram prosjektet mitt her inne😎 det er en plancraft sabre 17, mener de er produsert i England?? Vet ikke hvor mange som er igjen av de i Norge men hørt at de er blitt sjeldnere? Ihvertfall skal jeg bygge ny motorbrønn som ikke samler på vannet og akterspeilet må byttes ut da det er pilråttent. Gjerne kom med forslag eller tips da det er første gang jeg gjør dette og eneste «erfaringa» jeg har fra dette er YouTube. Tenkte også og forsterke akterspeilet med kneplater da jeg har tenkt å overmotorisere denne kraftig til neste år. Det siste bildene er fra i fjor sommer med 115hk mariner 2t, men en mercury trophy 4 blader 23p gjorde den 45-47 gps. Men går ned til 75hk mercury iår da 115hk’ern er solgt og jeg fikk den for en billig penge. Tror dere denne propellen fortsatt vil funke hvis jeg setter på 90hk forgassere? Eller blir den for stor? Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 2.Mai Link til dette innlegget Svart 2.Mai Den er produsert i England. Plancraft har produsert båter siden 60 tallet og er i drift i dag. Nå tror jeg det er mest Rib båter. Dem har produsert masse modeller opp gjennom årene. Minn favoritt er Revenger 25 sc. En sports Cruiser som har gjort det svært godt innen offshore race i cruiser klassen. bilder jeg tok på 80 tallet i England. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 2.Mai Link til dette innlegget Svart 2.Mai Ser nå at Sabre17 er omtalt tidligere på BP :) bare søke :) Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 3.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai Den var tøff den revengeren! Personlig er jeg mer glad i båter utenbordsmotorer. Ser jo de Hydrostream viking’ene i Amerika f.eks. Syns akkurat de har vanvittig tøffe linjer, også tøft med skrog med pad under, en av de rigga opp med en trimma xr2 går jo så det suser etter. Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 10.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai Fått på de første 3 laga med glassfiber nå🤩 Blir 3 lag til på utsiden og 4 lag på innsiden, så blir det kneplater i tillegg. Muligens litt overkill men vil heller det enn og måtte gjøre dette igjen🫣 Sitér dette innlegget Link to post
Rolfbåtmann Svart 24.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai Hvordan syns dere det ser ut? Ser lyset i enden av tunnelen med støpinga hvertfall😅 også lurte jeg på om noen av dere visste noe om Johnsen 90hk v4 motorene. Er en Ocean pro det er snakk om, er de gode? Evt noe feil som går igjen på de som jeg kan se etter eller være forberedt på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.