Marlin755 Startet 3.Mai Link til dette innlegget Startet 3.Mai Hei, har en plastbåt jeg tenker og montere en gjennomgående bronsesvinger i. Noen som har anbefaling til epoxylim jeg kan bruke? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Sikaflex og Tec7 er gode alternativer. Rene anleggs flater er viktig for å få dette tett. Det finnes også primer til Sika som kan være smart å bruke Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hakkannen Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Innlegget til Blouberg støttes. Epoksy er fint å bruke der man ønsker et permanent resultat, men en svinger er gjerne en del man kan få behov for å skifte ut etter noen år? Hvis den da er støpt fast med epoksy vil fjerning/bytting vanskeliggjøres betraktelig framfor om du bruker mykere masser. Hvis du likevel ønsker gå for epoksy er WestSystems G-Flex en godt egnet epoksy. Jeg bruker denne til gjennomføringer i kompositt, og ellers til det meste som trenger å limes, være vannfast og ha høy styrke. Krever som alt annet som skal limes rene og fettfrie overflater for best resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Skal svingene stå rett på skroget eller vinkles litt mot skrog? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Vil du se like langt ut til begge sider, så er det vanlig å ha svingeren i lodd. Har du bruk du drar opp på ene siden, så plasseres ofte svingeren på motsatt side. Men du vil jo helst ha den på riktig side i forhold til propellens rotasjonsretning. Blir det konflikt må du velge det du tror er det minste onde. Så skal den helst stå så langt fra propellen som mulig, men setter du den langt fremme (og dermed også grunnere) så vil luft i sjøen lage mer trøbbel enn om den står lengre bak. Jo dypere, jo bedre. Men du vil helst ikke at den slås av hvis du kommer nedpå. -Spør gjerne andre med lik båt hvor de har montert. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Jeg har brukt MS polymer (Tec-7 og Casco Marine & teknikk) på de gjennomgående bronsesvingerene jeg har montert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.