Jump to content

Vurderer kjøp av båt med DF300 Suzuki 2008-2011, hva må man passe på vedr. denne motoren?

Ex Skarpnes9100

Recommended Posts

Vurderer 26 fots båt med DF300 fra 2008 til 2011. Er ikke vant med utenbords, kun hatt innenbords diesel, både stiv aksel og Drev.

Hva er viktig å vite om denne motoren og se etter?

Timetall er 700-900 timer OK?

Når er det "stor service" grunnet timetall?

Er propeller dyre og slites de ut som på drev (DuoProp) ? (Senterbosset slites/må vulkes nytt ?

Takk for alle tips, tror det blir en 26 fots båt denne gang, som kan kjøres på henger om nødvendig :)

Mvh
Frode

===============================================

Båt: på jakt etter neste Lolly

Utprøvd og bra motor. Har selv en 2015 og er veldig fornøyd. sjekk anoder på blokka og termostaten. O2 sensor byttes som regel etter 500 timer på disse.  Leste meg opp litt på denne motoren før jeg kjøpte båten min i 2023, og det er nok nindre feil med disse enn gjennomsnittet.

Min går økonomisk på lave turtall, samtidig som den har bra fartsressurser om det trengs! to styreposisjoner med elektrisk gear/gass. Leste om Amerikanske fiskere som hadde kjørt twininstalasjon, og de gikk 7500 timer uten problemer! som sakt O2 semsor bytta de hver 500 time. Motor har registerkjede, så ikke noe skifting av reim. Solid konstruksjon uten noe særlig dilldall. variabel ventilåpning. sikkelig solid gear som kan gå begge veier

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 uker senere...
-morten- skrev On 5.5.2025 at 8.27:

Utprøvd og bra motor. Har selv en 2015 og er veldig fornøyd. sjekk anoder på blokka og termostaten. O2 sensor byttes som regel etter 500 timer på disse.  Leste meg opp litt på denne motoren før jeg kjøpte båten min i 2023, og det er nok nindre feil med disse enn gjennomsnittet.

Min går økonomisk på lave turtall, samtidig som den har bra fartsressurser om det trengs! to styreposisjoner med elektrisk gear/gass. Leste om Amerikanske fiskere som hadde kjørt twininstalasjon, og de gikk 7500 timer uten problemer! som sakt O2 semsor bytta de hver 500 time. Motor har registerkjede, så ikke noe skifting av reim. Solid konstruksjon uten noe særlig dilldall. variabel ventilåpning. sikkelig solid gear som kan gå begge veier

Hei, jeg er ny med en df300 fra 2008. Jeg ligger på 26 knop på ca 4000rpm. Er det bare å dra på videre uten stress? De tåler bra turtall.. har liksom ikke turt å dra på skikkelig 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...