Sutasuta Startet 4.Mai Link til dette innlegget Startet 4.Mai Kan noen fortelle meg hva det er på bildene? Det går en luftlør/slange gjennom akterkabinen som ender opp under dørken i byssa. Det er snakk om en svensk seilbåt fra 1986/87. Taker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Det er ei kanalvifte. Sitér dette innlegget Link to post
Sutasuta Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Takk for svar. Så formålet er bare å blåse frisk luft inn i båten da? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Eller suge luft ut kanskje? Hvilken retning er ut? En radialvifte suger vel normalt i senter? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai En radialvifte suger alltid fra senter. Og den er plassert rett over en gasskasse. Propan? Avtrekksvifte for å tømmen bunnen av båten for propangass? Sitér dette innlegget Link to post
Sutasuta Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Ja det er mulig det er det som er tanken bak det. Har jo gassvarmer ombord så det er kanskje noe i det. Virker jo rart å pumpe inn luft der. Kanskje jeg skal få fikset meg en ny en da om det er noe poeng? Har overlevd 4 år uten så det går vel greit Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Hmm. Propanbeholder skal monteres slik at eventuell lekkasje skal dreneres ut i det fri. Om du ikke allerede har gassalarm som varsler for propan bør du skaffe deg det snarest. Og gjerne også en CO-varsler om du ikke har det. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sutasuta Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Har alarmer og co måler ombord. De har forøvrig ikke gitt noe særlig utslag da så vet ikke hvor mye bruk det er for ekstra lufting. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai En alarm vil være siste skanse. All fokus må være på at ting holdes så pass i orden at siste skanse er unødvendig. Er du klar over at propan er tyngre enn luft? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Vestkystseiler Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai 1 hour ago, Brigg said: Hmm. Propanbeholder skal monteres slik at eventuell lekkasje skal dreneres ut i det fri. Hjelper ikke stort dersom du har lekkasje der hvor gassen er koblet til komfyren. På min båt har jeg sensor til gassalarm rett under komfyren. Sitér dette innlegget Link to post
Sutasuta Svart 5.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai Ja de greiene der har jeg god kontroll på:) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mai Link til dette innlegget Svart 5.Mai Sutasuta skrev for 10 timer siden: Ja det er mulig det er det som er tanken bak det. Har jo gassvarmer ombord så det er kanskje noe i det. Virker jo rart å pumpe inn luft der. Kanskje jeg skal få fikset meg en ny en da om det er noe poeng? Har overlevd 4 år uten så det går vel greit Det er jo et valg man tar. Smeller det, så vil du trolig ikke oppfatte noe som helst. Personlg ville jeg satset på å ha fungerende avtrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Mai Link til dette innlegget Svart 5.Mai Sutasuta skrev for 3 timer siden: Ja de greiene der har jeg god kontroll på:) Hvis den slangen er gass-slangen Så skylle det hvert et rør, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sutasuta Svart 5.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai 4 hours ago, Roger jo said: Hvis den slangen er gass-slangen Så skylle det hvert et rør, Nei det er bare noe vann greier det der. Sitér dette innlegget Link to post
Sutasuta Svart 6.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai Da blir det at jeg fikser en ny vifte og lager til noe avtrekk. Har installert 3 meter med luftslange (Ø100) fra biltema så lå trenger jeg bare å spore opp en lignende slange men litt mindre dimensjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.