Maika Startet 4.Mai Link til dette innlegget Startet 4.Mai Jwg har kjøpt en slik for å slå en pumpe av/på: https://www.marineshop.no/carling/143539/43677-carling-pushbutton-led-1-polet-trykknapp-on-off-grrønn-led-ip67 Jeg skal jo bare koble strøm til/fra på pumpa, og har dermed en plussledning koblet til batteriet og en ledning som går til pluss på pumpa. Kobler jeg disse direkte sammen, så får pumpa. Såvidt jeg vet skal typisk strøm på C og pumpe NO, men Hverken det og heller ingen andre kombinasjoner på de fem kontaktpunktene bak på bryteren gir strøm til pumpa, hverken når jeg trykker knappen inn eller ut. (Det eneste er jeg får til er grønt lys hvis jeg kobler til + og -.) Har jeg fått en defekt bryter, kanskje? https://www.marineshop.no/userfiles/ProductDocuments/comstedt/av-avh-series-datasheet.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Pumpa er en Johnson SPX Flow, som trekker maks 7A. Knappen er rater for 10A. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Jeg kan vel måle om den fugerer med multimeteret Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Intet liv mellom C og NO målt med multimeteret når jeg teykkker inn knappen, så da er det vel bare å sende denne tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Jeg har ikke vært borte i disse. Hva hvis du kobler på + og NC? Husk sikring til pumpen og ikke før direkte fra batteriet.. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai Jeg har prøvd alle kombinasjonene, så regner med at den er defekt. + og - er vel for å få lys på ringen, og ikke for å styre strømmen. C er vel strøm inn, NO (Normal Open) gir vel strøm ut når knappen er trykket inn, og NC (Normal Close) gir vel strøm ut når knappen ikke er trykket inn. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.Mai Link til dette innlegget Svart 4.Mai Det kan være litt forskjellig. Jeg hadde målt med et multimeter for endelig konklusjon. C står som regel for common, og er der jeg i utgangspunktet hadde trodd at "fast" pluss skal tilkobles. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 5.Mai Link til dette innlegget Svart 5.Mai Kan det være elektronikk som krever at minus er tilkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 5.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai TrikkerN Lønning skrev On 4.5.2025 at 21.25: Det kan være litt forskjellig. Jeg hadde målt med et multimeter for endelig konklusjon. C står som regel for common, og er der jeg i utgangspunktet hadde trodd at "fast" pluss skal tilkobles. Vis hele sitatet Jeg testet og helt dødt. J-Å skrev On 5.5.2025 at 6.25: Kan det være elektronikk som krever at minus er tilkoblet? Vis hele sitatet Jeg var inne på tanken uten å teste, prøver igjen i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 5.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai Hjalp som forventet ikke å ha jord tilkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.