Jump to content

Hvordan stramme gasshendel, Yamaha F130 (2017)

Smiley

Recommended Posts

Ny båt, nye utfordringer.
Jeg har kjøpt ny (brukt) Finnmaster F62 med Yamaha F130. Vi er svært fornøyd så langt, og båten går bedre enn ventet. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at jeg over dørgefart må holde hånden konstant på gasshendelen. Om jeg slipper taket så slipper motoren seg ned i fart. Jeg ser jo poenget i dette i høy fart, men det hadde jo vært fint å kunne justere solbrillene i fart uten å måtte slippe rattet istedet....

Finnes det noen enkel måte å stramme litt på systemet slik at hendelen holder seg av seg selv?

Fjernkontrollen er av denne typen:

6X3482061100 cq5dam.web.600.600 (1)_1.jpeg

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

• 2 uker senere...

Gjør et forsøk på å heve denne, sånn i tilfelle noen ikke har sette den, men som vet svaret.... Jeg skulle så gjerne ha gjort hendelen tregere da det er små-frustrerende å måtte sitte å gjete hendelen hele tiden.

Bak gummiproppen i midten av fjernkontrollen så er det en "sak" som kan trykkes inn og dreies på. Men har ikke kunnet merke noen virkning av dette i alle fall.

Jeg fant det. Bak det lille plastlokket i ytterkant så er det 3 skruer. Den midterste av disse justerer motstanden i hendelen.

Nå hikk det fint å justere brillene under kjøring...! :-)

image.png.c274c72e9c78dbf587c78f8b8aaa6b3b.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...