Jump to content

Erfaringer ved å sprøytemale bunnstoff

Miller Time

Recommended Posts

Eika skrev 28 minutter siden:

Har en bekjent som driver endel med det, han ruller fra vannlinja og 30-40cm ned, så sprøyter han resten. Men det er kun båter på 35+, de under tar han med rulla 

Jeg har en 48 foter og det tar så lang tid og er vanskelig å komme til med rulle, men da vet jeg at det går med sprøyte. Takk for svar 😊

subwoofer skrev 51 minutter siden:

Sprøyting utendørs pleier å være en fin måte å endre fargen på nabolaget. Men andre har kanskje andre erfaringer.

Bunnstoff er såpass tungt at støvet ikke flyr avgårde på samme måte som med maling/lakk 

Miller Time skrev 29 minutter siden:

Jeg har en 48 foter og det tar så lang tid og er vanskelig å komme til med rulle, men da vet jeg at det går med sprøyte. Takk for svar 😊

Grunnen til at han ikke gidder å sprøyte under 35, er tiden det tar og rengjøre pumpa, slangen og sprøyta, med mindre det står 5 andre båter vedsina som skal ha samme farge under 

Eika skrev 5 minutter siden:

Bunnstoff er såpass tungt at støvet ikke flyr avgårde på samme måte som med maling/lakk 

Det er en faktor jeg ikke hadde tenkt nevneverdig på. For sprøyting av husmaling kan fort male flere hus enn tiltenkt.

subwoofer skrev for 1 time siden:

Det er en faktor jeg ikke hadde tenkt nevneverdig på. For sprøyting av husmaling kan fort male flere hus enn tiltenkt.

Det gjaldt meg også, helt til han sa det etter at jeg spurte åssen i helvette han turte å sprøyte 1m unna en annen 50-60foter til sånn ca 15-20 normale årslønn'r (brukt vel og merke) 

Naboen stod med en vanlig pensel og malte garasjen i ganske sterk vind. Jeg oppdaget først etter et par dager at bilen hadde fått grå fregner. Vi hadde ikke spesielt et godt forhold denne naboen. Hun skulle fikse det med whitespirit, men da sa jeg nei. Rett på detailing og lakkforsegling. Pris kr. 6.500,- Det ble en dyr garasjemaling. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...