Alphonzo Startet 6.Mai Link til dette innlegget Startet 6.Mai Hei! Vurderer å bytte ut min gamle Raymarine c90w til en nyere og mer sexy axiom12. Har idag en autopilot og radar som "snakker" sømløst med c90. Dette er noe som er viktig i en eventuell ny kartplotter. Da jeg nettopp har overtatt min første seilbåt, som også har en vindmåler som ikke snurrer rundt, kjente jeg at dette var behagelig å få ordnet hos en profesjonell aktør. Fikk en lengre mail om at mitt gamle utsyr ikke ville prate med ny plotter, så her måtte alt byttes, eller godta at jeg ikke kan bruke autopilot og radar på axom. Autopilot: X10 Radar: Usikker på alt angående denne, men legger ved noen bilder. Må kjøpe ny vindmåler, så vurderer helt ny tridata med nytt display. Er det noen her som kan bekrefte, eventuelt avkrefte om dette utstyret vil kunne kobles til samme nettverk? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 6.Mai Link til dette innlegget Svart 6.Mai Seatronic er gode på Raymarine, kan være lurt å ta en prat med de. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Mai Link til dette innlegget Svart 6.Mai Radar og autopilot er kompatibel med Axiom. Du vil trenge overganger for Ethernet og SeaTalk ng (NMEA 2000). Sitér dette innlegget Link to post
Alphonzo Svart 7.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai wilma skrev On 6.5.2025 at 21.19: Seatronic er gode på Raymarine, kan være lurt å ta en prat med de. Vis hele sitatet Det skal jeg gjøre. Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Alphonzo Svart 7.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai abbor skrev On 6.5.2025 at 22.53: Radar og autopilot er kompatibel med Axiom. Du vil trenge overganger for Ethernet og SeaTalk ng (NMEA 2000). Vis hele sitatet akkurat det jeg trengte å høre. Det var min oppfattelse etter noen timer på nett også. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 7.Mai Link til dette innlegget Svart 7.Mai Var i lignende situasjon for noen år tilbake, her er min tråd (som gir deg tilsvarende råd som Abbor) + litt mer detaljer. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Alphonzo Svart 8.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai BingoBonzo skrev On 7.5.2025 at 13.58: Var i lignende situasjon for noen år tilbake, her er min tråd (som gir deg tilsvarende råd som Abbor) + litt mer detaljer. Vis hele sitatet Takk! hvordan syntes du oppgraderingen gikk? Gikk alt greit i forhold til eksisterende autopilot (x10?) og radar? ser du skriver du ikke var fornøyd med kartet? Har dette blitt bedre i senere tid? Fungerer autorute? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 8.Mai Link til dette innlegget Svart 8.Mai Alphonzo skrev On 8.5.2025 at 11.45: Takk! hvordan syntes du oppgraderingen gikk? Gikk alt greit i forhold til eksisterende autopilot (x10?) og radar? ser du skriver du ikke var fornøyd med kartet? Har dette blitt bedre i senere tid? Fungerer autorute? Vis hele sitatet Det fungerer bedre nå, men tok litt tilvenning. Brukervennlighet var betraktelig bedre på min forrige Garmin enn Navionics på Raymarine. Autoroute fungerer, men må være nøye med hvor du starter og ender + at den ikke er til å stole på selv om du har satt riktige verdier (dybde, bredde høyde osv). Den forsøker konsekvent å ta meg under brua til Jarlsø hvis jeg ønsker en autoroute fra Oslofjord-siden og inn til Tønsberg (Brohøyde 1.7m og har satt båt til 4.5m). Ellers gikk tilkobling veldig greit, trengte kun den overgangen fra eldre til nye Seatalk for at det skulle fungere. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.