Jump to content

Lurer du på om du skal rense ferskvannskretsen din? GJØR det!

skøytelars

Recommended Posts

Jeg var plaget med varmgang i min KAD43. Renset sjøvannskretsen og problemet forsvant. Bestemte meg allikevel for også  å rense ferskvannskretsen med Rydlyme. 

tappet av systemet og fylte på med rydlyme og vann. Kjørte fra Oslo til Nøtterøy med denne blandingen. 

Startet opp på Nøtterøy dagen etter for retur til Oslo. Lett vind. Kom ikke veldig langt før alarmen for varm motor gikk av. Måleren sto på rundt 100 grader. Stoppet motor for å spare den. Dette var dessverre nær en grunne og vi drev dessverre opp på den og ble stående der. Hadde heldigvis hentet ny jolle på Nøtterøy så jeg fikk dratt oss av grunna og ut i dypere vann. Heldigvis var vi ganske nært land og havn.  Kom oss inn til havn ved å kjøre på lavt turtall med flere stopp av motor. Plutselig sank temperaturen og alt så greit ut. Åpnet ekspansjonstanken til ferskvannssystemet og der var det skikkelig gjørme! Min teori er at denne gjørma er blitt løst opp av Rydlyme og tilfeldigvis tettet systemet.  Renset tanken og skylte gjennom med ferskvann flere runder. Nå er alt i skjønneste orden.  

Så folkens, rens ferskvannskretsen deres! 

IMG_0645.jpeg.0e1bdf2bcdb800a09171c5bc17b8c4e9.jpegIMG_0644.jpeg.3a7fdf453469acaf871609dc4e74056b.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...