Senjahopen Startet 12.Mai Link til dette innlegget Startet 12.Mai Jeg skulle hatt meg en ny messingpumpe for oljeskift. Jeg anser meg selv som en dreven googler. Men finner ikke noe? Bare disse jallaversjonene ifra jula/biltema som også maritim/flak selger. de kommer jo på de fleste motorer som leveres nye idag så noen må jo selge de løst også? Har vel en 1/4» hydraulikkslange ut fra motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Her fins det vell kanskje noen som kan passe. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Takk for tips men dette er vel lensepumper med stor slangediameter.. men i den prisklassen er vel en nira 6b stempelpumpe et bedre alternativ. Overkill for et årlig oljeskift, så tenker en liten messingpumpe er nok. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Senjahopen skrev for 1 time siden: Jeg skulle hatt meg en ny messingpumpe for oljeskift Jeg ser ikke forskjell på den Sabb satte på i 1977 og den på Biltema. Ser Frydenbø mulig har https://shop.frydenbo-maritime.no/nb_NO/products/tetningsring-oljepumpe-32x50x6-fry090763 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Senjahopen Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Den jeg har montert på motoren idag er i messing hele veien. Det er messingbunn med bsp gjenger, og ikke en gummibit man trer et plastrør inni slik den på biltema. https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/oljeskiftpumpe/oljeskiftpumpe-manuell-2000019997 har ei sånn liggende i boden, den er i ustand. Men det gjenspeiler også prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Ville nå heller gått for en elektrisk, minst like billig og ingen arbeid. Oljeskiftpumpe 12 V - Biltema.no Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Chiefengineer skrev 15 minutter siden: Ville nå heller gått for en elektrisk, minst like billig og ingen arbeid. Oljeskiftpumpe 12 V - Biltema.no Joda, har vurdert det og. Faktisk sett på den som er reverserbar så man kan fylle på med samme pumpe og. Hvis det ikke blir så jeg finner en skikkelig håndpumpe skal jeg se nærmere på en elektrisk løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Du arrangerer bare sugesida og trykksida slik at du enkelt kan bytte om slangetilkoplingene så slipper du å tenke på ei reverserbar pumpe. Sugesida har større dimmensjon enn trykksida. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Nanni leverer smådieselene sine med manuell pumpe. Du kan kanskje høre med Nogva om de vil selge deg en pumpe? https://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni/n330 Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Grønnskollingen skrev 19 minutter siden: Nanni leverer smådieselene sine med manuell pumpe. Du kan kanskje høre med Nogva om de vil selge deg en pumpe? https://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni/n330 Har sendt forespørsel. De som har levert motoren i sin tid så. Cummins 4bt 3.9M. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai @Senjahopen Hva feiler den gamle pumpa? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Senjahopen Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Brigg skrev Just now: @Senjahopen Hva feiler den gamle pumpa? Den suger ikke olje. Sikkert bare stove/dårlige pakninger. Har forespurt nytt pakningssett men vanskelig å vite hvilken pumpe det er hvis de ikke har kjørt en standard i årtider. Motoren er fra 1993. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai Jeg ville demontert og sett hvordan det ser ut inni. Kanskje bare en standarddimensjon o-ring som skal til. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Senjahopen Svart 13.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai Verd et forsøk, kan jo være så enkelt Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Og legg gjerne ut et bilde eller to så vi får se hvordan det ser ut. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.