Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Det ser dårlig ut for batteriene ja, men ladespenning var i minste laget den også. Og litt rart at den før var opp mot 16 v. Forstår ikke helt den skal bli så høy selv om batteriene skulle være defekt.          Hva  med og koble ladekabelen fra dynamoen også direkte på startbatteri og så måle. Det er jo bare og flytte kabel fra diodens dynamoinngang til startbatteriets utgang på dioden og koble de to kablene sammen . Blir tre kabler da med senseledningen riktignok.  Da er dioden helt frakoblet så blir det høyere spenning da så må det vel være noe med den som er galt.                Regner med den andre motoren står stille når du måler i tilfelle den andre dynamoen skulle ha innvirkning.

hegra

hegra

Det ser dårlig ut for batteriene ja, men ladespenning var i minste laget den også. Og litt rart at den før var opp mot 16 v. Forstår ikke helt den skal bli så høy selv om batteriene skulle være defekt.          Hva  med og koble ladekabelen fra dynamoen også direkte på startbatteri og så måle. Det er jo bare og flytte kabel fra diodens dynamoinngang til startbatteriets utgang på dioden og koble de to kablene sammen . Blir tre kabler da med senseledningen riktignok.  Da er dioden helt frakoblet så blir det høyere spenning da så må det vel være noe med den som er galt.

hegra

hegra

Det ser dårlig ut for batteriene ja, men ladespenning var i minste laget den også. Og litt rart at den før var opp mot 16 v. Forstår ikke helt den skal bli så høy selv om batteriene skulle være defekt.          Hva og koble ladekabelen fra dynamoen også direkte på startbatteri og så måle. Det er jo bare og flytte kabel fra diodens dynamoinngang til startbatteriets utgang på dioden og koble de to kablene sammen . Blir tre kabler da med senseledningen riktignok.  Da er dioden helt frakoblet så blir det høyere spenning da så må det vel være noe med den som er galt.



×
×
  • Create New...