larsenigarasjen Startet 14.Mai Link til dette innlegget Startet 14.Mai (redigert) Hei. Noen som kjenner til denne pakkboksen? Det er olje som er i slangen som er koblet til. Jeg trenger å bytte simmringer på den. Skal den luftes etter sjøsetting? Redigert 14.Mai av larsenigarasjen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mai Link til dette innlegget Svart 14.Mai Kan muligens være Sleipner eller Bosvik (noe i den duren). Det som tetter er et par leppetetninger med RUSTFRIE fjærer. Standard saker i de fleste maskinforretninger. Ta vare på fjærene i de gamle om det er vanskelig med rustfrie fjærer. Leste feil, skjønner ikke dette med sikringer? Denne typen tetning skal så vidt jeg vet ikke luftes. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.Mai Link til dette innlegget Svart 14.Mai Det spiller jo ingen rolle hvem som har levert den. Nye tetningsringer (simmeringer)kjøper du hos Tess eller annen maskinforretning og som @Hulda sier må de ha rustfrie fjærer. Husk å sette dem inn slik de gamle stod. Du får ikke luftet den da det er simmeringer i begge ender men fyll de gjerne med olje ved montering. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 14.Mai Link til dette innlegget Svart 14.Mai Lufte den ved sjøsetting ved å åpne slangeklemmen nærmest pakkboks. https://baatplassen.no/i/topic/118553-lufting-av-oljefylt-pakkboks/ Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 15.Mai Link til dette innlegget Svart 15.Mai Normalt ville jeg sagt Bosvik, men olje gjør meg litt usikker. Det jeg er blitt fortalt er at Bosvik bruker en helt vanlig messingmutter på propellen, mens Sleipner bruker låsemutter. Om alt er fra samme leverandør da. Sitér dette innlegget Link to post
Tomasbo Svart 15.Mai Link til dette innlegget Svart 15.Mai Har noen som ser like ut, men med grease-kopper på. Har kommet frem til Bosvik, eller westmek. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Mai Link til dette innlegget Svart 15.Mai Min pakkboks er fra Bosvik og ser helt lik ut, bare at det er en slik fettkopp i enden av slangen. Kan det være at noen har byttet til oljesmøring i stedet for fett? Tetninger får du uansett kjøpt hos maskinforetninger som nevn over her. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sommer2022 Svart 15.Mai Link til dette innlegget Svart 15.Mai Ser helt lik ut til min Bosvik pakkboks, bare at jeg har fettkopp og ikke slange... Byttet simmerringer på min i vinter, og da tok jeg i samme slengen gummihylsa, kjøpte alt sammen fra IMS Maskinering. PS! IMS har overtatt maskiner, utstyr og kompetanse fra Bosvik når de gikk konkurs så de har garantert det du trenger på lager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.