Jump to content

Noen som kjenner til denne pakkboksen?

larsenigarasjen

Recommended Posts

Kan muligens være Sleipner eller Bosvik (noe i den duren). Det som tetter er et par leppetetninger med RUSTFRIE fjærer. Standard saker i de fleste maskinforretninger. Ta vare på fjærene i de gamle om det er vanskelig med rustfrie fjærer. Leste feil, skjønner ikke dette med sikringer? Denne typen tetning skal så vidt jeg vet ikke luftes. 

Det spiller jo ingen rolle hvem som har levert den. Nye tetningsringer (simmeringer)kjøper du hos Tess eller annen maskinforretning og som @Hulda sier må de ha rustfrie fjærer. Husk å sette dem inn slik de gamle stod. Du får ikke luftet den da det er simmeringer i begge ender men fyll de gjerne med olje ved montering.

Normalt ville jeg sagt Bosvik, men olje gjør meg litt usikker. Det jeg er blitt fortalt er at Bosvik bruker en helt vanlig messingmutter på propellen, mens Sleipner bruker låsemutter. Om alt er fra samme leverandør da. 

Min pakkboks er fra Bosvik og ser helt lik ut, bare at det er en slik fettkopp i enden av slangen. Kan det være at noen har byttet til oljesmøring i stedet for fett?

Tetninger får du uansett kjøpt hos maskinforetninger som nevn over her. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ser helt lik ut til min Bosvik pakkboks, bare at jeg har fettkopp og ikke slange...

Byttet simmerringer på min i vinter, og da tok jeg i samme slengen gummihylsa, kjøpte alt sammen fra IMS Maskinering.   

PS! IMS har overtatt maskiner, utstyr og kompetanse fra Bosvik når de gikk konkurs så de har garantert det du trenger på lager

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...