Jump to content

Kad300, får ikke mer en 1100RPM

sexyoland

Recommended Posts

Heisann! Tittelen sier alt. Skulle ta første turen for året idag, men når jeg skulle hive den i plan, så stoppet farten på 7 knop, og 1100rpm. Ingen alarm, ingenting. 
Hva sier menigheten om hva jeg burde sjekke? Har båt kyndig personell som skal være med og sjekke, men vis noen har vært innom noe i nærheten, så tar jeg med meg den informasjonen videre når det feil søkes.

Kad300 2005 mod. Står i en Gozzi Open 29 

Max 1100 rpm er kanskje for lite til at turbo skal ha noen betydning.

Hva viser drevindikatoren? Om systemet tror at drevet står i beach-stilling vil turtallet begrenses antar jeg. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev for 1 time siden:

Max 1100 rpm er kanskje for lite til at turbo skal ha noen betydning.

Hva viser drevindikatoren? Om systemet tror at drevet står i beach-stilling vil turtallet begrenses antar jeg. 

Bryteren på panelet funket ikke, så satt strøm på relet og kjørte det ned på den måten. For vi trodde det var det som var problemet først, for var sånn da drevet sto i beach mode og på indikatoren sto det 14, men etter og ha kjørt det ned så var det likt :/

Jeg kan vanskelig se for meg at det er noe annet en elektronikken som begrenser turtallet når den ikke vil over 1100 rpm. Men jeg har bare generell kunnskap om EDC-systemet. 

Hva sto trimindikatoren på etter at dere hadde kjørt ned drevet «manuelt»?

Det kan hende at elektronikken tror et eller annet er i uorden som følge av at bryteren ikke virker. Kanskje fornuftig å se nærmere på bryteren og finne ut hvorfor den ikke virker. 

Alternativt prøve å kalibrere spaken Det er vel elektroniske spake på denne?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

sexyoland skrev 1 time siden:

Bryteren på panelet funket ikke, så satt strøm på relet og kjørte det ned på den måten. For vi trodde det var det som var problemet først, for var sånn da drevet sto i beach mode og på indikatoren sto det 14, men etter og ha kjørt det ned så var det likt :/

Hva sier trim indikator nå?

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Brigg skrev for 2 timer siden:

Jeg kan vanskelig se for meg at det er noe annet en elektronikken som begrenser turtallet når den ikke vil over 1100 rpm. Men jeg har bare generell kunnskap om EDC-systemet. 

Hva sto trimindikatoren på etter at dere hadde kjørt ned drevet «manuelt»?

Det kan hende at elektronikken tror et eller annet er i uorden som følge av at bryteren ikke virker. Kanskje fornuftig å se nærmere på bryteren og finne ut hvorfor den ikke virker. 

Alternativt prøve å kalibrere spaken Det er vel elektroniske spake på denne?

Det hørtes ikke ut som en dum ting og prøve! Den sto på 0 etter vi fikk kjørt ned drevet.

dieselfan skrev for 13 timer siden:

Vil du dele full motorkode?

Grunnen til at jeg spør om dette er at vel er to generasjoner av EDC systemet på KAD300 ? Men dersom motoren din er en 2005 så er det vel Gen II EDC.

Vi antar at du har DPG drev men det finnes så mange gatemix motorer på markedet. (Feks KAD44 DPE som er bygget om til KAD300) så fint om du tar dette seriøst og deler hva du har. Et bilde av klistremerket på motoren sier alt og tar ikke mye tid. Du kan sladde 3 siste siffer i selve serienr så forblir du anonym.

dieselfan skrev for 6 timer siden:

Grunnen til at jeg spør om dette er at vel er to generasjoner av EDC systemet på KAD300 ? Men dersom motoren din er en 2005 så er det vel Gen II EDC.

Vi antar at du har DPG drev men det finnes så mange gatemix motorer på markedet. (Feks KAD44 DPE som er bygget om til KAD300) så fint om du tar dette seriøst og deler hva du har. Et bilde av klistremerket på motoren sier alt og tar ikke mye tid. Du kan sladde 3 siste siffer i selve serienr så forblir du anonym.

Var ikke meningen og ikke svare, glemte det bare helt vekk.

Har ikke bilde av det, men som du sier ja, har DPG drev

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...