sexyoland Startet 16.Mai Link til dette innlegget Startet 16.Mai Heisann! Tittelen sier alt. Skulle ta første turen for året idag, men når jeg skulle hive den i plan, så stoppet farten på 7 knop, og 1100rpm. Ingen alarm, ingenting. Hva sier menigheten om hva jeg burde sjekke? Har båt kyndig personell som skal være med og sjekke, men vis noen har vært innom noe i nærheten, så tar jeg med meg den informasjonen videre når det feil søkes. Kad300 2005 mod. Står i en Gozzi Open 29 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai dieselfiltre og turbo/kompressor Om filtre er byttet -sjekk turbo og kompressor og at de spinner som de skal Sitér dette innlegget Link to post
sexyoland Svart 16.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai Bitteliten skrev 4 minutter siden: dieselfiltre og turbo/kompressor Om filtre er byttet -sjekk turbo og kompressor og at de spinner som de skal Diselfiltre byttet, og turbo er ny, men det skal jeg sjekke! :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Max 1100 rpm er kanskje for lite til at turbo skal ha noen betydning. Hva viser drevindikatoren? Om systemet tror at drevet står i beach-stilling vil turtallet begrenses antar jeg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Windy37GM Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Som @Brigg sier, hvis motoren ikke skjønner hvor drevet står er det et maksturtall som er elektronisk begrenset :-) mvh Windy37Gm Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
sexyoland Svart 16.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai Brigg skrev for 1 time siden: Max 1100 rpm er kanskje for lite til at turbo skal ha noen betydning. Hva viser drevindikatoren? Om systemet tror at drevet står i beach-stilling vil turtallet begrenses antar jeg. Bryteren på panelet funket ikke, så satt strøm på relet og kjørte det ned på den måten. For vi trodde det var det som var problemet først, for var sånn da drevet sto i beach mode og på indikatoren sto det 14, men etter og ha kjørt det ned så var det likt :/ Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Jeg kan vanskelig se for meg at det er noe annet en elektronikken som begrenser turtallet når den ikke vil over 1100 rpm. Men jeg har bare generell kunnskap om EDC-systemet. Hva sto trimindikatoren på etter at dere hadde kjørt ned drevet «manuelt»? Det kan hende at elektronikken tror et eller annet er i uorden som følge av at bryteren ikke virker. Kanskje fornuftig å se nærmere på bryteren og finne ut hvorfor den ikke virker. Alternativt prøve å kalibrere spaken Det er vel elektroniske spake på denne? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Windy37GM Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai sexyoland skrev 1 time siden: Bryteren på panelet funket ikke, så satt strøm på relet og kjørte det ned på den måten. For vi trodde det var det som var problemet først, for var sånn da drevet sto i beach mode og på indikatoren sto det 14, men etter og ha kjørt det ned så var det likt :/ Hva sier trim indikator nå? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
dieselfan Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Vil du dele full motorkode? Sitér dette innlegget Link to post
sexyoland Svart 16.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai Windy37GM skrev 57 minutter siden: Hva sier trim indikator nå? Nå står idikatoren på 0 vis jeg ikke husker feil? Sitér dette innlegget Link to post
sexyoland Svart 16.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai Brigg skrev for 2 timer siden: Jeg kan vanskelig se for meg at det er noe annet en elektronikken som begrenser turtallet når den ikke vil over 1100 rpm. Men jeg har bare generell kunnskap om EDC-systemet. Hva sto trimindikatoren på etter at dere hadde kjørt ned drevet «manuelt»? Det kan hende at elektronikken tror et eller annet er i uorden som følge av at bryteren ikke virker. Kanskje fornuftig å se nærmere på bryteren og finne ut hvorfor den ikke virker. Alternativt prøve å kalibrere spaken Det er vel elektroniske spake på denne? Det hørtes ikke ut som en dum ting og prøve! Den sto på 0 etter vi fikk kjørt ned drevet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai dieselfan skrev for 13 timer siden: Vil du dele full motorkode? Grunnen til at jeg spør om dette er at vel er to generasjoner av EDC systemet på KAD300 ? Men dersom motoren din er en 2005 så er det vel Gen II EDC. Vi antar at du har DPG drev men det finnes så mange gatemix motorer på markedet. (Feks KAD44 DPE som er bygget om til KAD300) så fint om du tar dette seriøst og deler hva du har. Et bilde av klistremerket på motoren sier alt og tar ikke mye tid. Du kan sladde 3 siste siffer i selve serienr så forblir du anonym. Sitér dette innlegget Link to post
sexyoland Svart 17.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai dieselfan skrev for 6 timer siden: Grunnen til at jeg spør om dette er at vel er to generasjoner av EDC systemet på KAD300 ? Men dersom motoren din er en 2005 så er det vel Gen II EDC. Vi antar at du har DPG drev men det finnes så mange gatemix motorer på markedet. (Feks KAD44 DPE som er bygget om til KAD300) så fint om du tar dette seriøst og deler hva du har. Et bilde av klistremerket på motoren sier alt og tar ikke mye tid. Du kan sladde 3 siste siffer i selve serienr så forblir du anonym. Var ikke meningen og ikke svare, glemte det bare helt vekk. Har ikke bilde av det, men som du sier ja, har DPG drev Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai Virker på meg som den går i nødmodus Sitér dette innlegget Link to post
sexyoland Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai dieselfan skrev On 17.5.2025 at 11.56: Grunnen til at jeg spør om dette er at vel er to generasjoner av EDC systemet på KAD300 ? Men dersom motoren din er en 2005 så er det vel Gen II EDC. Vi antar at du har DPG drev men det finnes så mange gatemix motorer på markedet. (Feks KAD44 DPE som er bygget om til KAD300) så fint om du tar dette seriøst og deler hva du har. Et bilde av klistremerket på motoren sier alt og tar ikke mye tid. Du kan sladde 3 siste siffer i selve serienr så forblir du anonym. Enste klistermerke som sto på motoren var dette: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.