julietkilo Startet 17.Mai Link til dette innlegget Startet 17.Mai Biltema hadde en god maritim 2K polyuretanlakk i flere farger i mange år, og jeg var skuffet da den gikk ut av sortimentet for et partre år siden. Men i går var jeg innom en BT-butikk og der hadde de fått inn splitter nytt utvalg av lakken! Litt annen emballasje enn tidligere, så det er sikkert en annen produsent denne gangen. Flere farger å velge mellom også. Og prisen var så bra at den hvite skal testes på et overbygg med det første! Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai Flott!😊 Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai julietkilo skrev for 22 timer siden: den hvite skal testes på et overbygg med det første! Drømmer om å gjøre det samme, så en testrapport er gull verdt. Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Var da litt stiv pris iforhold til Jotun Hardtop XP/Flexi som ligger på 8-900kr for 5liter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Omtrent en hundrings mer pr. boks enn hva jeg betalte for Hempel poleurethanmaling (som jeg kjøpte på 5-liters spann). Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Kurant hvis man skal male mindre enn man trenger 5 liter til. Kjøper jotun hardtop ax, anbefales på det varmeste. Har også brukt biltema sin for 2-3 år siden. Den ga høy glans og virket for å være en god maling til toppstrøk den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Åssen er holdbarheten på denne ? Finish'n ved rulling ? Må den tynnes mye for å sprøytes ? Hefter den godt direkte til gelcoat ? Skal freshe opp en yrkesbåt om ikke så lenge, alt for slitent utgangspunkt til at det blir gelcoat finish igjen så da skal det sparkles og lakkes/males Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Jeg har dårlig erfaring med BT og 2K Polyurethan, men fra 2016. Dårlig viskositet, og samtidig kleberig. Kjøpte International som var mye bedre. Men dagens BT 2K kan jo være bra, så kjøp en boks og prøv. Kjøp i alle fall ikke flere bokser med en gang Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Krimart skrev 1 time siden: Jeg har dårlig erfaring med BT og 2K Polyurethan, men fra 2016. Dårlig viskositet, og samtidig kleberig. Kjøpte International som var mye bedre. Men dagens BT 2K kan jo være bra, så kjøp en boks og prøv. Kjøp i alle fall ikke flere bokser med en gang Da går jeg for international, gidder ikke leke forsker på andre sine båter Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Anbefaler dycas.no sin DD lakk, fantastisk å jobbe med sammenlignet med International, Hempel og Epifanes. Har prøvd alle. Sitér dette innlegget Link to post
DeltaTango Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Kan stille meg bak KDB sin anbefaling, har lakket med Doublecoat fra dycas selv og det var et godt system å jobbe med! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Krimart skrev for 23 timer siden: Jeg har dårlig erfaring med BT og 2K Polyurethan, men fra 2016. Dårlig viskositet, og samtidig kleberig. Og jeg har veldig god erfaring med BIltemas 2K fra ca 10 år før det igjen. Men verken min eller din erfaring har vel noe relevans ift dagens produkt, som tydeligvis er noe helt nytt. Så erfaringer med tidligere produsenters leveranser til Biltema hjelper ikke, her bør dagens produkt testes før det dømmes nord og ned. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.