Jump to content

2K Polyuretanlakk tilbake på Biltema

julietkilo

Recommended Posts

Biltema hadde en god maritim 2K polyuretanlakk i flere farger i mange år, og jeg var skuffet da den gikk ut av sortimentet for et partre år siden.

Men i går var jeg innom en BT-butikk og der hadde de fått inn splitter nytt utvalg av lakken! Litt annen emballasje enn tidligere, så det er sikkert en annen produsent denne gangen. Flere farger å velge mellom også.

Og prisen var så bra at den hvite skal testes på et overbygg med det første! 

20250516_180414.jpg

Åssen er holdbarheten på denne ? Finish'n ved rulling ? Må den tynnes mye for å sprøytes ? Hefter den godt direkte til gelcoat ? 

Skal freshe opp en yrkesbåt om ikke så lenge, alt for slitent utgangspunkt til at det blir gelcoat finish igjen så da skal det sparkles og lakkes/males 

Krimart skrev 1 time siden:

Jeg har dårlig erfaring med BT og 2K Polyurethan, men fra 2016. Dårlig viskositet, og samtidig kleberig. Kjøpte International som var mye bedre. Men dagens BT 2K kan jo være bra, så kjøp en boks og prøv. Kjøp i alle fall ikke flere bokser med en gang :glimter:

Da går jeg for international, gidder ikke leke forsker på andre sine båter

Krimart skrev for 23 timer siden:

Jeg har dårlig erfaring med BT og 2K Polyurethan, men fra 2016. Dårlig viskositet, og samtidig kleberig. :glimter:

Og jeg har veldig god erfaring med BIltemas 2K fra ca 10 år før det igjen. Men verken min eller din erfaring har vel noe relevans ift dagens produkt, som tydeligvis er noe helt nytt. Så erfaringer med tidligere produsenters leveranser til Biltema hjelper ikke, her bør dagens produkt testes før det dømmes nord og ned. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...