L4R53N Startet 18.Mai Link til dette innlegget Startet 18.Mai Jeg holder på å installere en innvendig nivåsensor i vanntanken min. Jeg trenger tips til hvilken gjennomføring jeg kan bruke på en vanntank som er av plastikk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Antar at det er polyetylen? Jeg boret hull på høyeste punkt og la en fuge med silikon. Etter å ha slipt tank og kabelisolasjon med sandpapir og renset med aceton. Holdt tett så lenge jeg hadde båten, i flere ti-år.. Mulig at moderne MS-polymer fester bedre enn silikon. Sitér dette innlegget Link to post
L4R53N Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai Ja, tanken er av polyetylen. Brukte du ikke en gjennomføring, men kun silikon? Hvis dette stemmer, så kommer jeg til å forsøke å bruke TEC7, som også er næringsmiddelgodkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Nei, brukte ikke gjennomføring. Men merk at jeg boret hull på toppen av tanken. Fugemasse vil neppe stå imot vann under trykk over tid hvis tanken er av polyetylen. Sitér dette innlegget Link to post
L4R53N Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai Det er på toppen av tanken jeg har planer om å ta ut kabelen, men vanntanken er relativt bred og når tanken er full, så vil det nok forekomme et lite overtrykk ved stamping og bevegelser i båten. Jeg kom over et produkt på Jula, som jeg tror kan gjøre nytten for meg; https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/installasjonsmateriell/kabelgjenomforinger/gjennomforinger-402070/ Tror jeg gir den et forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Ja, det ser ut som en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
L4R53N Svart 28.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai En liten oppdatering gjennomføringen passet helt perfekt og holder tett rundt kabelen👍🤛 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Mai Link til dette innlegget Svart 28.Mai L4R53N skrev On 28.5.2025 at 14.48: En liten oppdatering Vis hele sitatet Så bra og takk for oppdateringen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.