
gixen
Etter å ha tappet grå olje fra begge mine DPH-A drev må jeg skifte alle tetninger. Girmekanisme er byttet på begge drev for henholdsvis 1 og 2 år siden, så disse får være som de er inntil trykktest iallefall.
På det ene drevet var det også bittelitt olje i knutebelgen så jeg lurer på å skifte tetningsring på inngående aksel i tillegg. Det er ikke umulig at oljen er rester fra fett som drivknuten er smurt inn i.
Demontering av lagerholder for uledd gikk greit på styrbord drev, og overflatene ser fine ut både på lagerholder og tannhjul.
Om jeg ønsker å skifte tetningsring på inngående aksel så foreskriver verkstedhåndboken skifte av bolt og skive (nr. 4 og nr. 14) samt ny kalkulasjon av shims. Er dette nødvending dersom jeg kun skal bytte tetningsring (nr. 6)?
Må ny shims.kalulasjon til om jeg må bytte lagere (nr. 7 og nr. 12)?