Jump to content

Mercury 30 hk 18mod EFi lugger på høyt turtall og jager på tomgang.


Trolleren

Recommended Posts

Kjenner ikke til spesifik motor, men gir noen tips om ting som er lett og rimelig å sjekke ut. 

Kan være en eller flere feil, som i sum laver kødd. Går nok magert.

Sjekk bensin og luft tilførsel: Ny bensin, bensintilførsel fra lufting, pick up, slanger, koblinger, filter, pumper, trykkregulator, injector rens, falskluft.

Årlig service med nye plugger rett justert av rett type, batteri tilkobling og alle elektriske forbindelser garantert feilfrie.

Da vet du i hvertfall at problemet ikke har noe med dette å gjøre.

Link to post
Selco Racing skrev for 2 timer siden:

Kjenner ikke til spesifik motor, men gir noen tips om ting som er lett og rimelig å sjekke ut. 

Kan være en eller flere feil, som i sum laver kødd. Går nok magert.

Sjekk bensin og luft tilførsel: Ny bensin, bensintilførsel fra lufting, pick up, slanger, koblinger, filter, pumper, trykkregulator, injector rens, falskluft.

Årlig service med nye plugger rett justert av rett type, batteri tilkobling og alle elektriske forbindelser garantert feilfrie.

Da vet du i hvertfall at problemet ikke har noe med dette å gjøre.

Takk for tips. Det høres jo ut som om det egentlig kan være hva som helst som har med bensintilførsel og tenning å gjøre. 

Link to post

Ja, verden er noen ganger uforutsigbar, Trolleren. Virker som sagt at den går magert. Sikkert mange som kjenner bedre til denne motoren. Bare hjelper med litt grunnleggebde selvhjelp.

Som nevnt sjekk det enkle først. Fort gjort å sjekke bensintilførsel, tenningskrets, lufttilførsel som nevnt oven.

Skru ut plugger rett etter kjøring. Se etter om den går magert, fet, vann osv. 

Link to post
Selco Racing skrev 7 minutter siden:

Ja, verden er noen ganger uforutsigbar, Trolleren. Virker som sagt at den går magert. Sikkert mange som kjenner bedre til denne motoren. Bare hjelper med litt grunnleggebde selvhjelp.

Som nevnt sjekk det enkle først. Fort gjort å sjekke bensintilførsel, tenningskrets, lufttilførsel som nevnt oven.

Skru ut plugger rett etter kjøring. Se etter om den går magert, fet, vann osv. 

Det forstår jeg og takk for at du svarer. Med "magert" så mener du for lite bensin sånn generelt?

Link to post

Som andre har nevnt , Coil / plugg, eller kluss med bensintiførsel.

Antar du har sjekket bensinfilter? Det er også lurt å draine kammeret for  evt vann /smuss på HT bensinpumpa / VST Fuel pump. ( Drainskrue i bunnen) Det er også sil etc  inne  i VST men det er ikke for hvermansen og skru på denne.

Har feilen oppstått plutselig eller gradvis?

Link to post
hanto1 skrev 19 minutter siden:

Som andre har nevnt , Coil / plugg, eller kluss med bensintiførsel.

Antar du har sjekket bensinfilter? Det er også lurt å draine kammeret for  evt vann /smuss på HT bensinpumpa / VST Fuel pump. ( Drainskrue i bunnen) Det er også sil etc  inne  i VST men det er ikke for hvermansen og skru på denne.

Har feilen oppstått plutselig eller gradvis?

Feilen har kommet etter vinteren. Motoren hadde service i vår med bytte av plugger og bensinfilter. Verkstedet foreslår å drenere slik du også sier, så prøver det. 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...