Renzir Startet 20.Mai Link til dette innlegget Startet 20.Mai Jeg har blitt tyngre med årene jeg også. Men det har jammen båten også. Brosjyren på min Bavaria 40 cruiser 2008mod sier 8500 kg. Kranføreren hadde 12 tonn på sitt display. Kan det stemme med så stort avvik? Det er jo montert litt stasj her og der. Jolle, tvister, varmer, ikke minste motor, elektronikk, seil, 500 liter vann og diesel osv osv. men kan dette bli 3,5 tonn? Høres veldig rart ut. Hadde forventet mer 9,5 tonn ++. Flere som har veid båten og fått stort avvik mot brosjyren? Er ikke noe regattabåt det her, men ble litt overrasket. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Brosjyre er jo en ting, men hva veide båten fra fabrikk med motor og tomme tanker, det er det vel få som vet! 3,5 tonn hørtes veldig mye ut! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Vår Bavaria 32 Sport veide i følge truckfører 6,2 tonn uten vann ved utsett Jeg mener også at oppgitt vekt i brosjyren er for lav Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Ask Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Vår Fontaine Pajot Athena 38 har oppgitt 5,9 tonn som oppgitt vekt. Båten plar å vega 6.5 tonn og på krana. Kranføraren har sagt at feilmarginen er +- eit tonn. Feilmarginen vil sjølvsagt variera frå kran til kran. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Har opplevd nøyaktig det samme. Mistenker det kan ha en sammenheng med at prisen på løft stiger i takt med tonnene på displayet...... Dersom båten plutselig veier tretti prosent mer enn den skal, gjelder neppe CE-merkingen lenger. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
mons Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai På mobilkran inkluderer vekta i displayet ofte vekta på høna (kroken). Kan være over ett tonn. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grønnskollingen Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Min tidligere båt (Hanse) var oppgitt i brosjyren å veie 4700 kilo, men i verftsdokumentene går det fram at båten ble veid på verftet, som en del av sertifiseringen, til 5530 kilo. Dette er altså en verftsny «naken» båt i 2016. For øvrig er min nåværende Linjett oppgitt til 3700 kilo i brosjyren og veier 3900 kilo i krana Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Ragnar Ringstad veide min 39 motorbåt til 11 tonn lett, dvs lite fuel og omtrent tom vanntank. I brosjyren sto det 8,5 tonn. Vi hadde utstyr ombord, men likevel. Bestikk er ikke så tungt. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Renzir Svart 21.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai Mistenker vel også at kanskje det inkluderer noe løfteutstyr på krana. Var en stor u forma kran på hjul det her. Kan godt være 1000+ kg i de 4 løftepunktene. Men 2,5 tonn er fremdeles mye… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.