Jump to content

Råd og erfaringer med motorbåt 30–35 fot – vurderer Sealine S34 eller F33

paulseen

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Vi er på jakt etter vår første familiebåt i størrelsen 30–35 fot, og håper på gode råd og erfaringer fra dere som har vært i samme situasjon.

Våre krav til båten:

To separate, lukkede kabiner (for overnatting med barn/venner)

Egen salong inne – vi ønsker å kunne sitte komfortabelt inne.

Generelt god bokomfort og praktiske løsninger for både korte og lengre turer

Vi har særlig sett på Sealine S34 og Sealine F33, og liker planløsningene godt. S34 virker sporty og moderne, mens F33 frister med flybridge. Vi er nysgjerrige på:

Hvordan oppleves bo- og brukskomforten i disse to modellene?

Er det noen kjente svakheter vi bør være obs på?

Hvordan fungerer de i sjøen – stabilitet, drivstofforbruk, osv.?

Hvilken motorisering anbefales?

Vi er også åpne for tips om andre modeller som dekker kravene våre og ligger i samme størrelsesklasse og priskategori.

Setter stor pris på alle innspill, erfaringer og anbefalinger!

Heisann,  mye og velge mellom i den str. der.

Begge de du nevner er vel planende båter med drev tror jeg,  personlig ville jeg valgt en båt med fast aksel med tanke på kostnadder.

Kombinasjonen tung båt og kraftig dieselmotor er beintøft for drev,  det kreves hyppig ettersyn/service.

Flotte og praktiske båter med fast aksel er for eksempel Saga 315/325 og Viknes 1030,  bare og gå på Finn og sjekke ut.

2 minutes ago, HRH-Z said:

Flotte og praktiske båter med fast aksel er for eksempel Saga 315/325 og Viknes 1030,  bare og gå på Finn og sjekke ut.

Om man liker engelsk stil og layout, tror jeg ikke disse båtene faller i smak hos TS. Viknes 1030 er sikkert en bra og praktisk båt, men jeg kommer aldri til å like fiskebåtdesign og plankeskrog. 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Har selv erfaring med sealine S34. 

Bra bokomfort,kanskje litt lite toalett.

Ingen kjente svakheter som jeg kommer på.Overraskende mye lagringsplass.Går kattemykt i sjøen. Gå for en med Kan 44 maskiner om mulig,og gjerne facelift modellen som kom i ca 2003(sotet vindskjerm,penere innredning)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...