Biggsbåt Startet 20.Mai Link til dette innlegget Startet 20.Mai Hei, noen som vet dybde på en HR 480SC, leter på nett, men finner absolutt ingen informasjon? Tenker da dybde fra vannflate :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai ikke samme båt men i samme størrelse, weslingen min stikker ca 30 cm. Og så motoren som stikker ca 30 cm til. Hva er det du tenker på, dybde på ankringsplass eller hvor dypt vann du trenger for at du trygt skal kunne kjøre der? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Biggsbåt Svart 20.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai Takk for svar, det er områder til hytten som har forholdsvis lav klaring. Jeg ser type Norkapp Enduro og Finnmaster ligger rundt 70 cm eks motor, blir for dypt . Går nok på vinkel på skroget, men håpet HR alternativet ikke ligger så dypt, dog, finne null info :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Innbiller meg dyptgående var mer vanlig å oppgi før , men lite å finne i katalogen jeg hadde for hånda Biggsbåt skrev 6 minutter siden: Jeg ser type Norkapp Enduro og Finnmaster ligger rundt 70 cm eks motor, hva slags størrelse er det på disse? Kom på at ca 30 for snaue båten som jeg sa først nok er litt feil, med tyngre motor nå så kan jeg nok legge på 10 cm til. Kjedelig om man må kjøpe båt som er paddeflat under for å kunne komme trygt inn til båtplassen :p Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Biggsbåt Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai 17 fot. Vi kommer oss inn, men pleier å ta snarvei til øya :) Ser egentlig det samme gjelder Yamarin båtene, lite info der. Jeg får nok kontakte en forhandler å sjekke ut om de vet. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 23.Mai Link til dette innlegget Svart 23.Mai 70 cm høres vel ca riktig ut med motor, det enkleste er vel å dra innom en forhandler som har denne eller lignende bår og så måle fra vannlinje og ned. En annen ting er jo hvor du skal kjøre, er det flo og fjære, er der bølger? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Mai Link til dette innlegget Svart 23.Mai Biggsbåt skrev On 20.5.2025 at 19.05: Jeg ser type Norkapp Enduro og Finnmaster ligger rundt 70 cm eks motor, blir for dypt Tipper de tallene er oppgitt med motor nede. Jeg kan hvertfall ikke huske å sett en outboardbåt i den klassen hvor skroget stikker 70 cm. 30-40 cm er nok nærmere normalen avhengig av størelse og varierer forholdsvis lite mellom båter i samme klasse. Enkelt å finne ut også, bare stikke en tommestokk ned ved siden av motor å åle fra vannlinja og ned. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.