Poly-Esther Startet 21.Mai Link til dette innlegget Startet 21.Mai Det er mye snakk om fenderlister som mister sin opprinnelige glans. Jeg har testet en liten bit på fenderlista på min Askeladden 515 Freestyle. * Først vasket jeg med Lensitil (som dessverre ikke selges i småkanner lenger). * Tørket av Lensitilen * Påførte Aceton fra Biltema på en klut (pass på, Aceton er glad i plast og gummi), i lange bevegelser. Acetonen dunster rimelig raskt. * Avsluttet med å polere inn Autoglym Bumper & Trim Gel. OBS! Her er det mange forskjellige priser ute og går. Bruk f.eks. Prisjakt.no Det finnes helt sikkert alternativer til det jeg har brukt, men Acetonen var den som gjorde det store utslaget. Anbefaler at man gjør en test, før man gyver på hele fenderlista. Bruk egnet maske når du jobber med Aceton. Nitrilhansker er forståelig nok bortkastet. De holder i 30 sekunder. Så gjenstår det å se hvor lenge glansen holder. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Poly-Esther skrev 41 minutter siden: Det er mye snakk om fenderlister som mister sin opprinnelige glans. Jeg har testet en liten bit på fenderlista på min Askeladden 515 Freestyle. * Først vasket jeg med Lensitil (som dessverre ikke selges i småkanner lenger). * Tørket av Lensitilen * Påførte Aceton fra Biltema på en klut (pass på, Aceton er glad i plast og gummi), i lange bevegelser. Acetonen dunster rimelig raskt. * Avsluttet med å polere inn Autoglym Bumper & Trim Gel. OBS! Her er det mange forskjellige priser ute og går. Bruk f.eks. Prisjakt.no Det finnes helt sikkert alternativer til det jeg har brukt, men Acetonen var den som gjorde det store utslaget. Anbefaler at man gjør en test, før man gyver på hele fenderlista. Bruk egnet maske når du jobber med Aceton. Nitrilhansker er forståelig nok bortkastet. De holder i 30 sekunder. Så gjenstår det å se hvor lenge glansen holder. Jeg har brukt disse ved bruk av Aceton: https://www.biltema.no/bygg/arbeidsklar/arbeidshansker/kjemikaliehansker/kjemikaliehansker-nitril-2000045868?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=CjwKCAjw87XBBhBIEiwAxP3_AydYnpWUU27NvtzCXSXDJv-MVRxHezh7e-jisp7o5dkHsx67Rs1CEhoCZKEQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Jeg har lys fenderlist som blir stygg i løpet av sesongen. Testet Tynner fra bt med xylen og den virket også veldig bra. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Poly-Esther Svart 21.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai TrikkerN Lønning Takk for tipset, de skal prøves. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Rib shine og magicsponge gjør underverk på gammel fenderlist, vil man at den skal beholde glansen hele sesongen så dra en klut med uv beskyttelse over Har opplevd at fenderlista blir klisette av aceton Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.