Jump to content

Tester å friske opp en 24 år gammel fenderlist med aceton.

Poly-Esther

Recommended Posts

Det er mye snakk om fenderlister som mister sin opprinnelige glans. Jeg har testet en liten bit på fenderlista på min Askeladden 515 Freestyle. 
* Først vasket jeg med Lensitil (som dessverre ikke selges i småkanner lenger).
* Tørket av Lensitilen
* Påførte Aceton fra Biltema på en klut (pass på, Aceton er glad i plast og gummi), i lange bevegelser. Acetonen dunster rimelig raskt. 

* Avsluttet med å polere inn Autoglym Bumper & Trim Gel. OBS! Her er det mange forskjellige priser ute og går. Bruk f.eks. Prisjakt.no

Det finnes helt sikkert alternativer til det jeg har brukt,  men Acetonen var den som  gjorde det store utslaget.
Anbefaler at man gjør en test, før man gyver på hele fenderlista.
Bruk egnet maske når du jobber med Aceton. Nitrilhansker er forståelig nok bortkastet. De holder i 30 sekunder.

Så gjenstår det å se hvor lenge glansen holder.

IMG_1197.jpeg

Poly-Esther skrev 41 minutter siden:

Det er mye snakk om fenderlister som mister sin opprinnelige glans. Jeg har testet en liten bit på fenderlista på min Askeladden 515 Freestyle. 
* Først vasket jeg med Lensitil (som dessverre ikke selges i småkanner lenger).
* Tørket av Lensitilen
* Påførte Aceton fra Biltema på en klut (pass på, Aceton er glad i plast og gummi), i lange bevegelser. Acetonen dunster rimelig raskt. 

* Avsluttet med å polere inn Autoglym Bumper & Trim Gel. OBS! Her er det mange forskjellige priser ute og går. Bruk f.eks. Prisjakt.no

Det finnes helt sikkert alternativer til det jeg har brukt,  men Acetonen var den som  gjorde det store utslaget.
Anbefaler at man gjør en test, før man gyver på hele fenderlista.
Bruk egnet maske når du jobber med Aceton. Nitrilhansker er forståelig nok bortkastet. De holder i 30 sekunder.

Så gjenstår det å se hvor lenge glansen holder.

IMG_1197.jpeg

Jeg har brukt disse ved bruk av Aceton: https://www.biltema.no/bygg/arbeidsklar/arbeidshansker/kjemikaliehansker/kjemikaliehansker-nitril-2000045868?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=CjwKCAjw87XBBhBIEiwAxP3_AydYnpWUU27NvtzCXSXDJv-MVRxHezh7e-jisp7o5dkHsx67Rs1CEhoCZKEQAvD_BwE

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...