Jump to content

Har Redningsselskapet gått helt amok med reklame mail?


Okkaby

Recommended Posts

Er det bare meg, eller får alle andre også flere mailer til uka med reklame fra Redningsselskapet?

Kommer jo opp til 3-4 mails pr uke, da spesielt mange med tilbud om vester.

Dette har i min verden gått over til Spam.

Mangler de penger å er desperate?

Vurdere å blokkere de samt rapportere de som Spam.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post

Har ikke fått mail fra selskapet på lenge.

Spørs om ikke du skulle sendt dem en mail og forklart problemet.

Jeg hater også slike "masemailer" og prøver å klikke "unsubscribe from e mail" på alt som kommer.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post

RS er en enestående organisasjon og baatplassen har både gitt gratis reklame og donasjon så vi fikk takkebrev.

Og all honnør til de som støtter med frivillig arbeid.

 

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

Etter påtrykk fra RS har vi fått et vestpåbud som begrenser frihet på sjøen. Samtidig som de selger vester.
Nå er promillegrensen under press.
Og, som @Okkaby skriver, de spammer kundene med reklame for vester. Det har vært mange tråder på forumet om plagsom reklame.

Link to post

Jeg synes det er en ok sak å spørre om i forumet. Er jo bare båtfolk her inne.

Bedre enn å gå rundt i båthavnen og se etter RS merker og spørre hver enkelt,  hvis eieren er ombord da !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Ingar skrev 43 minutter siden:

Og all honnør til de som støtter med frivillig arbeid.

 

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

Det var et veldig godt balansert og nyansert svar som jeg opplever at mange deler syn på.

 

Det er frustrerende at en organisasjon som er så viktig og som så mange frivillige har jobbet så hardt for skal ledes av noen ganske få "google analytics" fanatikere som ikke skulle hatt tillatelse til å opprette registre. 

Link to post

Bare så det er sagt. Har intet i mot RS. Er medlem og har dyreste pakke. Har kjøpt briller hos de i fjor (helt ok kvalitet) har båten i småbåtregisteret. 

Men dette kommersielle gnålet som nå har tatt helt av er jeg til de grader i mot.

Det de nå risikerer, er at store deler av kundebasen deres, avmelder seg. Da ender de med å selge mindre.

Hadde de holdt seg til en månedlig mail med drks medlemstilbud, så hadde folk flest akseptert det. Men flere mailer til uka, de blir folk lei av.

 

Så rneste de oppnår er å skyde seg selv i foten her.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
2 hours ago, Bitteliten said:

Hvorfor er dette en sak for dette forumet undres jeg. Det er en båtforum, ikke en klagemur 

 

TS skrev også at han holdt på å spy bare han hørte Raymarine. 
jeg synes vi bør ha litt høyere krav til etikette her 😊

Helt enig! er selv giver til RS og synes de gjør en fantastisk jobb. De har reddet 6400 liv siden de sjøsatte sin første redningsskøyte og bare i 2024 ble 30 liv reddet. Virker som folk tror det er bare oppdrag med tau i propellen her!

Får ikke noe reklame fra RS, hverken på mail eller på annen måte jeg.

Helt greit å ha egne meninger om ting, men jeg skjønner ikke helt de som skal klage på RS hele tiden. Tror mang en båteier har vært veldig glad for hjelp, og er sikker på flere her på forumet også har opplevd å få hjelp fra dem. Har du kryssa av for reklame da du meldte deg inn? det er sikkert et valg?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post
Bitteliten skrev for 6 timer siden:

Hvorfor er dette en sak for dette forumet undres jeg. Det er en båtforum, ikke en klagemur

 

RS er en organisasjon som yter tjenester til og henter inntekter fra småbåtbrukere. Spørsmål vedrørende denne organisasjonen og deres drift er etter mitt syn i høyeste grad båtrelatert og av interesse for båtfolk. At noen som opplever en tilsynelatende overdreven markedsføring stiller spørsmål om dette på et båtforum er å forvente og godt innefor hva som kan tas opp på bp. Og da er det godt å se svar som tilsier at det TS og et annet medlem opplever er unormalt. 

 

Ellers gir @Ingar en beskrivelse av RS som er "spot on"!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Ingar skrev On 21.5.2025 at 17.44:

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

 

Helt enig i dette. 

Er møkk lei RS sine uttaleser i media om nullvisjoner, innføring av sertifikater og flere regler det er komplett umulig å håndheve. Mange områder i landet ser ikke en eneste politibåt på et helt år.

 

Mange virker også å tro a RS er noe offentlig ala brann eller ambulanse. Det er de definitivt ikke. De er som NAF eller Falck eller hva det heter som i likhet med RS også får redningsoppdrag av HRS som betales av AS Norge i tillegg til egne medlemskap for assistanse eller via forsikring.

 

Folkene på skøytene derimot er flinke folk som holder seg unna politikk og propaganda.

 

 

Mvh. SAP

Link to post

Jeg ble såpass lei av maset deres samt at en eller annen gjøk med en flott tittel fortalte at han hadde alle medlemmene i ryggen når han skulle ha påbud om redningsvest at jeg meldte meg ut av hele greia.  Avregistrerte båten og det hele. Men enig i at de som betjener båtene gjør en kjempejobb. Bare synd at de har en ledelse som er helt utkoblet. 

Link to post
lurvetass skrev On 22.5.2025 at 20.23:

Og jeg også får eposter med reklame fra dem, men gidder ikke irritere meg over akkurat det.

 

Hvor mange slike reklamemailer får du da?

 

21/5 telte jeg opp at jeg hadde fått 9 mailer fra Redningsselskapet den måneden, som bare var såvidt over halvveis. Så var det noen som tipset om at man kunne melde av og da gjorde jeg det. Når man drukner i reklamemailer fra en aktør er det  fort gjort å overse  det hvi det  en gang kommer viktig  informasjon fa de samme.

 

For noen år siden var jeg kunde hos en av de to tv-aktørene som nå er slått sammen til Allente. Plutselig steg prisen noe voldsomt og jeg ville da avslutte kundeforholdet for å bytte til noe billigere. Svaret var at  det er noen måneders bindingstid. Jeg sa jeg ikek hadde fått neon varsel om denne prisøkningen, men de påstood de hadde gitt beskjed, så jeg spurte hvilken dato den mailen var sendt, men det kunne de ikke svare på, for det hadde de ikke oversikt over. Etter å ha lett grundig  gjennom mailene fra dem så jeg at det blant de ukentlige mailene med meningsløs reklame for tv-programmene den neste uka så var det en mail med først slik reklame og til slutt ble det nevnt at prisen skulle øke til en viss (og høy) sum. Emnefeltet inneholdt  ikke noe info om prisøkningen, kun det vanlige mølet.

 

Men sånn mente vel tv-selskapet at de reint juridisk hadde sitt  på det tørre med å tvinge folk til å fortsatt være kunde hos dem til en mye høyere pris, for de hadde jo tross alt gitt beskjed om de nye prisene og kundene har ikke sagt opp i tide. Selv mener jeg det er en tvilsom strategi. Men vær obs, det kan hende det er noe sånt Redningsselskapet planlegger også, for drukner man i mye info så får man som regel ikke med seg alt.

 

Skeidar sendte meg forøvrig 17 reklamemailer i januar. En av mailene kom i forbindelse med bursdagen min og fortalte meg at jeg fikk 30% rabatt  på et møbelkjøp. Egentlig hadde jeg det litt travelt i den tida, men pga  rabatten så tok jeg en tur for å se og prøvesitte en stol til 4000 kr (som da koster endel mindre med 30% rabatt) så dro jeg på Skeidar. Spurte betjeningen om hvor stolen var og prøvesatt den og den virket grei, så da bestemte jeg meg for å kjøpe den. Men da var det full pris og det var visst neon unntak som ikke kom frem i mailen de sendte meg. Så da ble det bortkastet bruk av min tid og bortkastet tid for de ansatte hos Skeidar, og jeg får mindre lyst til å handle der siden når jeg iblant trenger noen nye møbler.

Link to post

Ser ut som det er hele 8 stk til nå i mai, men gidder fortsatt ikke irritere meg.

Sjekker epost daglig og sletter det som er uinteressant.

 

Det jeg irriterer meg over er akkurat det som Ingar nevnte:

Ingar skrev On 21.5.2025 at 17.44:

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

Etter påtrykk fra RS har vi fått et vestpåbud som begrenser frihet på sjøen. Samtidig som de selger vester.
Nå er promillegrensen under press.
Og, som @Okkaby skriver, de spammer kundene med reklame for vester. Det har vært mange tråder på forumet om plagsom reklame.

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...