Jump to content

Har Redningsselskapet gått helt amok med reklame mail?

Okkaby

Recommended Posts

Er det bare meg, eller får alle andre også flere mailer til uka med reklame fra Redningsselskapet?

Kommer jo opp til 3-4 mails pr uke, da spesielt mange med tilbud om vester.

Dette har i min verden gått over til Spam.

Mangler de penger å er desperate?

Vurdere å blokkere de samt rapportere de som Spam.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Har ikke fått mail fra selskapet på lenge.

Spørs om ikke du skulle sendt dem en mail og forklart problemet.

Jeg hater også slike "masemailer" og prøver å klikke "unsubscribe from e mail" på alt som kommer.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

RS er en enestående organisasjon og baatplassen har både gitt gratis reklame og donasjon så vi fikk takkebrev.

Og all honnør til de som støtter med frivillig arbeid.

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

Etter påtrykk fra RS har vi fått et vestpåbud som begrenser frihet på sjøen. Samtidig som de selger vester.
Nå er promillegrensen under press.
Og, som @Okkaby skriver, de spammer kundene med reklame for vester. Det har vært mange tråder på forumet om plagsom reklame.

Jeg synes det er en ok sak å spørre om i forumet. Er jo bare båtfolk her inne.

Bedre enn å gå rundt i båthavnen og se etter RS merker og spørre hver enkelt,  hvis eieren er ombord da !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Ingar skrev 43 minutter siden:

Og all honnør til de som støtter med frivillig arbeid.

Men de som står for den kommersielle driften burde funnet noe annet å gjøre. Holdt seg unna Småbåtregisteret og ikke blandet seg inn i båtpolitikk.
Båtfolk flest blir forledet til å tro at registeret er obligatorisk, mens det egentlig bare er et lekeregister uten reell verdi utover å skaffe RS inntekter.

Det var et veldig godt balansert og nyansert svar som jeg opplever at mange deler syn på.

Det er frustrerende at en organisasjon som er så viktig og som så mange frivillige har jobbet så hardt for skal ledes av noen ganske få "google analytics" fanatikere som ikke skulle hatt tillatelse til å opprette registre. 

Bare så det er sagt. Har intet i mot RS. Er medlem og har dyreste pakke. Har kjøpt briller hos de i fjor (helt ok kvalitet) har båten i småbåtregisteret. 

Men dette kommersielle gnålet som nå har tatt helt av er jeg til de grader i mot.

Det de nå risikerer, er at store deler av kundebasen deres, avmelder seg. Da ender de med å selge mindre.

Hadde de holdt seg til en månedlig mail med drks medlemstilbud, så hadde folk flest akseptert det. Men flere mailer til uka, de blir folk lei av.

Så rneste de oppnår er å skyde seg selv i foten her.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

2 hours ago, Bitteliten said:

Hvorfor er dette en sak for dette forumet undres jeg. Det er en båtforum, ikke en klagemur 

TS skrev også at han holdt på å spy bare han hørte Raymarine. 
jeg synes vi bør ha litt høyere krav til etikette her 😊

Helt enig! er selv giver til RS og synes de gjør en fantastisk jobb. De har reddet 6400 liv siden de sjøsatte sin første redningsskøyte og bare i 2024 ble 30 liv reddet. Virker som folk tror det er bare oppdrag med tau i propellen her!

Får ikke noe reklame fra RS, hverken på mail eller på annen måte jeg.

Helt greit å ha egne meninger om ting, men jeg skjønner ikke helt de som skal klage på RS hele tiden. Tror mang en båteier har vært veldig glad for hjelp, og er sikker på flere her på forumet også har opplevd å få hjelp fra dem. Har du kryssa av for reklame da du meldte deg inn? det er sikkert et valg?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Bitteliten skrev for 6 timer siden:

Hvorfor er dette en sak for dette forumet undres jeg. Det er en båtforum, ikke en klagemur

RS er en organisasjon som yter tjenester til og henter inntekter fra småbåtbrukere. Spørsmål vedrørende denne organisasjonen og deres drift er etter mitt syn i høyeste grad båtrelatert og av interesse for båtfolk. At noen som opplever en tilsynelatende overdreven markedsføring stiller spørsmål om dette på et båtforum er å forvente og godt innefor hva som kan tas opp på bp. Og da er det godt å se svar som tilsier at det TS og et annet medlem opplever er unormalt. 

Ellers gir @Ingar en beskrivelse av RS som er "spot on"!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Ingar skrev On 21.5.2025 at 17.44:

Helt enig i dette. 

Er møkk lei RS sine uttaleser i media om nullvisjoner, innføring av sertifikater og flere regler det er komplett umulig å håndheve. Mange områder i landet ser ikke en eneste politibåt på et helt år.

Mange virker også å tro a RS er noe offentlig ala brann eller ambulanse. Det er de definitivt ikke. De er som NAF eller Falck eller hva det heter som i likhet med RS også får redningsoppdrag av HRS som betales av AS Norge i tillegg til egne medlemskap for assistanse eller via forsikring.

Folkene på skøytene derimot er flinke folk som holder seg unna politikk og propaganda.

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...